Stjäl din städmani värdefull tid?

City Hemservice har ett brett utbud av städrelaterade tjänster främst riktade mot privatpersoner. Ledorden kvalité, service och trygghet genomsyrar hela verksamheten, vilket gör att företaget växer i stadig takt.

City Hemservice fokuserar på städtjänster riktade mot privatpersoner, men utför även andra relaterade tjänster som tvättning, strykning och barnpassning. RUT-avdraget, som gör att privatpersoner kan subventionera hälften av arbetskostnaden, har gjort städbranschen lukrativ. På bara drygt två år har City Hemservice gått från att ha inga medarbetare till sjutton anställda och de fortsätter växa. De flesta av kunderna är familjer med barn där de vuxna arbetar mycket och har svårt att få tiden att räcka till.


– När man är hemma med barnen och ska umgås vill man ju inte städa. Tid är en bristvara idag. Det är där vi kommer in och hjälper till, säger Mattias.


City Hemservice har ett brett utbud av städtjänster. För att göra det enkelt för sina kunder att välja städinnehåll är dessa paketerade i brons-, silver- och guldpaket. Brons är lättare städning, silver är normal veckostädning och guld är lite grövre städning med fler moment. Dessa lösningar är flexibla och kan kombineras, exempelvis om man vill ha guldpaketet vartannat tillfälle kombinerat med silver vartannat tillfälle. Personalen tar med sig rengöringsmedel, som är miljömärkta, och både rengöringsmedel och material ingår i priset. Alla medarbetare är noggrant utvalda genom en omfattande rekryteringsprocess och därefter introduktionsutbildning.


– Oavsett vilken erfarenhet de nyanställda har med sig genomgår alla först en teoretisk utbildning för att därefter jobba tillsammans med en handledare i upp till 2 veckor, säger Mattias.


City Hemservice har kvalité, service och trygghet som sina ledord. Det professionella bemötandet är något som genomsyrar hela verksamheten. Efter den inledande kontakten följer en kostnadsfri konsultation då City Hemservice kommer hem till kunden, ser hur bostaden ser ut, förklarar hur de arbetar och svarar på kundens frågor. Därefter följer en provstädning och kunden får sedan besluta hur den vill fortsätta. Skulle man vara missnöjd har City Hemservice som policy att åtgärda detta snarast möjligt. Vid frågor är policyn i företaget att återkomma inom 24h.


– Man får alltid ett professionellt bemötande av vår personal. Vi jobbar väldigt mycket med att kvalitén ska vara så bra som möjligt. Det ska vara den utlovade kvalitén och gärna en aning bättre, säger Mattias.


5 tips – för att välja ett seriöst hemstädsföretag!

  • Hur är det första bemötandet? Får du en skriftlig offert eller bara muntligt? Har företaget en uppdaterad hemsida? Gör en egen bedömning på den första känslan du får.
  • Har företaget försäkring om någon skada uppstår? Hur ser företagets policy ut om något händer?
  • Får du en checklista på vad som ingår i städningen? Jämför gärna vad som ingår med konkurrenter. Kan man välja till eller ta bort från standard innehållet?
  • Alla kan göra fel ibland, hur blir du då bemött? Det är ju när det går fel som du som kund verkligen vill att företaget är lyhört och löser problemet på ett bra sätt för dig som kund.
  • Välj inte automatiskt det billigaste företaget utan gör en helhetsbedömning baserat på alla ovan nämnda faktorer, då har du kommit en bra bit på vägen!
2018-03-19
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies