185062 HI3
185062 HI2
185062 HI4
185062 HI3
185062 HI2
185062 HI4

IT-support på abonnemang

IT-krasch kan ha andra innebörder än ett massivt IT-haveri, för små till medelstora företag utan egen IT-supportavdelning. Slipp huvudvärken av en plötslig och smärtsam timdebitering och skaffa IT-support på månadsabonnemang.

Den gamla modellen av IT-support baseras på en tillfällig tekniker som kommer ut på plats för att ta hand om dina IT-problem, x antal timmar gånger x antal kronor, för att sedan åka därifrån och lämna ditt IT-system. Den nya modellen består av IT-support i form av månadsabonnemang och erbjuds av Hybrida-IT AB i Stockholm


– Vi vill ge IT-support i abonnemangsform, säger Tony Eliasson som är teknikchef i bolaget. Gå ifrån att göra brandutryckningar och debitera på timme till att erbjuda ett komplett abonnemang där vi övervakar och driftar kundens IT-miljö med support, där allt ingår, till ett fast månadspris.


Hybrida-IT är en ny typ av IT-företag. En ny typ av IT- och kundsupport som drivs och sköts av rutinerade IT-entreprenörer.


185062 HI3


Samtliga IT-tjänster erbjuds som abonnemang utan bindningstid. Priset baseras på företagets behov. Varje samarbete startar med en kostnadsfri IT-analys som ger en överblick och ett underlag till en åtgärdsplan samt fastställd abonnemangskostnad.


– Vi åker ut till kunden och gör en IT-analys, för att se kundens IT-miljö, hur många servrar, hur många klienter och hur många användare det finns – utifrån det sätter vi en månadskostnad.


Din IT-tekniker ger dig också rekommendationer på eventuella nödvändiga förändringar för att optimera ditt IT-system. Det här resulterar i en tydlig rapport till kund. IT-analyser har också ett förebyggande syfte för att upprätthålla och säkerställa funktion och säkerhet, samt hindra plötsliga och stora kostnader i form av problematik som fått växa till sig. I förlängningen ser Hybrida-IT att de bidrar till sänkta IT-kostnader för ditt företag samt att de erbjuder ett automatiserat arbetssätt med korta ledtider.


– Vår målgrupp är små till medelstora företag som inte har egen IT-avdelning och inte heller har behov av en egen IT-tekniker. Företag i storleken cirka fem till hundra IT-användare/anställda. Eftersom vi har jobbat mot den här målgruppen under så många år har vi bred erfarenhet och kompetens gällande den här storleken på företag.


185062 HI1


Via det som Hybrida-ITs tekniker kallar för ”Tornet” sköts övervakningen av ditt IT-system och därifrån utgår också den service som inte behöver bemanning på plats.


– Det rör sig om uppdatering, övervakning av drift, av servar, av klienter och back-uper. Vi ser till så att brandväggar och virusskydd fungerar och övervakar larm från dessa. Primärt arbetar vi mycket med användarsupport, alltifrån förlorade lösenord till att få in mejlen på smartphone.


Support på plats finns vid behov. I första hand hanteras supportärenden av Hybrida-IT Stockholm. Vid behov utanför detta område finns lokala tekniker som kommer ut på besök.


– En hårdvara som går sönder behöver givetvis bytas ut på plats, och då skickar vi ut en tekniker.


Varje företag får sin egen personliga relation med Hybrida-IT i form av en personlig tekniker. Det är en och samma person att ringa och en och samma person som lär sig just ditt företags system väldigt väl.


Hybrida-IT erbjuder även tjänsten Övervakning och Ärendehanteringssystem där ni kan övervaka, fjärrstyra samt hantera alla era klienter och servrar. Systemet kräver ingen installation eller programvaruuppdateringar och har inga begränsningar var klienter och servrar befinner sig.


– Vi upplever att vår tjänst i form av abonnemang ger en mycket högre kvalitet till kund. En ökad trygghet och effektivare support. Vi kan den här typen av kunder väldigt väl. Vi förstår deras IT-system och deras behov. Jag vill säga att vi har en unik kompetens mot målgrupp, avrundar Tony Eliasson. 

2018-10-15
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies