182070 KD1

Östeuropeiska delikatesser i Stockholm

Butikskonceptet Katjusja Delikatesser grundades 2011 av Arthur Dallyn och hans far och har med åren blivit Stockholms största, och främsta, saluförare av Östeuropeiska delikatesser.

Under de senaste åren har Katjusja Delikatesser växt och är inte längre enbart en fysisk butik utan även en grossist med webbshop. Men ambitionen är hög och man vill trots det växa ytterligare och bland annat öppna en butik i centrala Stockholm.


– Vi vill förbättra konceptet för att göra varumärket starkare, vi vill nå ut till fler människor och göra kundens köpupplevelse ännu trevligare, Säger Arthur.


Efterfrågan på dessa varor är stor och utöver det vanliga sortimentet har Katjusja Delikatesser bland annat varor som är anpassade för barn med mildare smaker och mindre konserveringsmedel. 


– Vi provar oss ofta fram för att hitta lite annorlunda produkter genom att ta vara på vad kunderna efterfrågar mest, det gäller att sticka ut ur mängden, Säger Arthur.


En av styrkorna med Katjusja Delikatesser är enligt ägaren att butikskonceptet gör Sverige mer mångkulturellt. På senaste tid har kundunderlaget gått från invandrade Östeuropéer till att locka allt fler svenskar som är nyfikna att prova på något nytt. Vi är övertygade om att Fotbolls-VM i Ryssland kan bidra till ökat intresse för östeuropeiska delikatesser


– Kvalitetssäkring av varor betyder oerhört mycket för oss och för att kunna garantera detta köper vi endast in genom baser i andra EU-länder, då kan vi vara säkra på att varorna genomgått hårda kvalitetskontroller innan de skickas till butiken. 


Kraven skiljer sig mycket mellan olika länder men på Katjusja Delikatesser vill man att maten oavsett bakgrund ska uppfylla gällande kvalitetskraven som finns i Sverige. 


– Vi säljer därför bara de produkter som går att få tag i från Östeuropa, allt från georgiska specialiteter till rysk kaviar, Säger Arthur.

Läs mer...

2018-05-04 09:30

184073 NA1

Niana & Curando för optimal hälsoinsats

Artikel Ohälsan ökar och det drabbar inte bara individen utan också våra svenska företag och i förlängningen hela vårt svenska samhälle. Niana AB står på tå för att vara en aktör att räkna med inom svensk företagshälsa.
183006 AG1

Allas glasmästeri – Vi gillar glas

Artikel På Allas glasmästeri, med en historik som går tillbaka till 1944, möter tradition innovation när glasmästarna levererar uppfinningsrika och tekniska lösningar till hög kvalitet.

Faktaruta

_Anette2

Stockholms affärsänglar

Investerar i unga, innovativa företag

_Skincity-pressbild

Eldsjälen bakom skönhetsimperiet

Professionell hudvård online

Welcome Webb3

Welcome App

Digitaliserad integration

Arkiv