182070 KD1

Östeuropeiska delikatesser i Stockholm

Butikskonceptet Katjusja Delikatesser grundades 2011 av Arthur Dallyn och hans far och har med åren blivit Stockholms största, och främsta, saluförare av Östeuropeiska delikatesser.

Under de senaste åren har Katjusja Delikatesser växt och är inte längre enbart en fysisk butik utan även en grossist med webbshop. Men ambitionen är hög och man vill trots det växa ytterligare och bland annat öppna en butik i centrala Stockholm.


– Vi vill förbättra konceptet för att göra varumärket starkare, vi vill nå ut till fler människor och göra kundens köpupplevelse ännu trevligare, Säger Arthur.


Efterfrågan på dessa varor är stor och utöver det vanliga sortimentet har Katjusja Delikatesser bland annat varor som är anpassade för barn med mildare smaker och mindre konserveringsmedel. 


– Vi provar oss ofta fram för att hitta lite annorlunda produkter genom att ta vara på vad kunderna efterfrågar mest, det gäller att sticka ut ur mängden, Säger Arthur.


En av styrkorna med Katjusja Delikatesser är enligt ägaren att butikskonceptet gör Sverige mer mångkulturellt. På senaste tid har kundunderlaget gått från invandrade Östeuropéer till att locka allt fler svenskar som är nyfikna att prova på något nytt. Vi är övertygade om att Fotbolls-VM i Ryssland kan bidra till ökat intresse för östeuropeiska delikatesser


– Kvalitetssäkring av varor betyder oerhört mycket för oss och för att kunna garantera detta köper vi endast in genom baser i andra EU-länder, då kan vi vara säkra på att varorna genomgått hårda kvalitetskontroller innan de skickas till butiken. 


Kraven skiljer sig mycket mellan olika länder men på Katjusja Delikatesser vill man att maten oavsett bakgrund ska uppfylla gällande kvalitetskraven som finns i Sverige. 


– Vi säljer därför bara de produkter som går att få tag i från Östeuropa, allt från georgiska specialiteter till rysk kaviar, Säger Arthur.

Läs mer...

2018-05-04 09:30

IOS_Luftvärme

Snart klipper vi kabeln

Artikel Samtidigt som de fasta kostnaderna för elnätet stiger så sjunker investeringskostnaderna för den som vill producera sin egen el. Hur stor del av ditt elbehov kan du producera?
186064 ALV3

Svenskt företag bäst i världen på luftvärmeväxlare

Artikel Cooling your daily life – är den slogan utifrån vilken en av Sveriges internationellt starkaste verkstadsindustrier verkar.

Faktaruta

__MG_9672

Från förort till finrum

Bröderna Güven driver stans bästa krogar

naim 4

Superdeisgnern Naim Josefi

Skapar magi.

Marre1_webb

Mästerfrisören Marre

Har aldrig en dålig dag

Arkiv