174045 NF1

NordicFeel - ledande inom skönhet i norden

NordicFeel är en ledare på den nordiska marknaden för skönhetsprodukter på nätet. På den inspirerande hemsidan kan du välja mellan tusentals olika produkter från hela världen. Alla noga utvalda för att behaga kundernas alla olika önskemål och behov.

Det är svårt att föreställa sig att NordicFeel startade som ett enmansföretag för bara drygt tio år sedan. Då som en av landets tidigaste butiker för e-handel inom skönhet. Trots en hårt konkurrensutsatt marknad har NordicFeel sedan dess vuxit i nästan lavinartad takt. 


– I dag har vi ett varulager bestående av 16 500 produkter inom kategorierna hår, hud, make-up och doft, säger VD Tobias Matsson. 


Ett sortiment som konstant växer. Gemensamt för de flesta av varorna är att det är svårt och ibland omöjligt att hitta dem i den traditionella handeln. 


– Vårt utbud kommer från både de största internationella mode- och skönhetshusen och från små svenska hantverksmässiga producenter av ekologiska produkter, berättar Tobias. 


För att garantera snabba och säkra leveranser har man utvecklat ett av Sveriges bästa logistiksystem för e-handel. På NordicFeels lager arbetar ett dedikerat team för att se till att varje kund blir hundra procent nöjd med sitt inköp.


Av det stora lagret på ett antal tusen kvadratmeter består endast 1 kvadratmeter av returnerade produkter. Tobias menar att dessa produkter inte nödvändigtvis är returer utan varor som kunderna av okänd anledning inte hämtat ut.


NordicFeel levererar till kunder i hela Sverige. Många återkommer och andelen konsumenter från övriga Norden ökar. Att antalet nöjda kunder är så högt beror, enligt Tobias, till stor del på företagets gedigna intresse inom skönhet, noggrannhet och skickliga personal. 


– Personalen är den viktigaste nyckeln till vår framgång, betonar han. 


NordicFeels enda fysiska butik hittas i Växjö. Här arbetar ett drivet team av hudvårdsterapeuter, frisörer och stylister. 

– Butiken är väldigt populär och den är en av många faktorer som gör att NordicFeel inte bara bibehåller utan också stärker den framstående position vi har på marknaden. 


Ytterligare framgångsfaktorer är den entreprenörs- och framåtanda som präglat NordicFeel sedan start. Man är känd för att ha introducerat ett par av världens största varumärken på den svenska marknaden och man har alltid blicken riktad framåt.


– Är man nyfiken på att testa nytt är det till NordicFeel man ska vända sig, avslutar Tobias.

Läs mer...

2017-10-02 09:30

175091 MS2

Magelugnsskolan – ett förstahandsval

Artikel På Magelugnsskolan i Farsta pågår ett intensivt utvecklingsarbete. Ett arbete som på bara några år gett enastående resultat i form av förbättrad kunskapsutveckling hos eleverna, ökad samverkan mellan hem...
175087 RS3

Rinkebyskolan - engagemang leder till framgång

Artikel I nära 50 år har Rinkebyskolan varit en viktig och levande mötesplats för barn och vuxna från hela världen. Nu som då arbetar man här med ett stort engagemang, mycket kärlek och självklar respekt för varandras...

Faktaruta

DriveNow_puff

Dela bil?

Carsharing är ett växande alternativ till egen bil.

Träning_puff_webb

Kom i form – vid en sten

Fem enkla övningar för en finare figur.

DSC_7374_webb_puff

Går mot strömmen

All vinst till välgörenhet – Godels unika affärsmodell skapar många frågetecken. 

Arkiv