171091 SM0

Arbetsglädje och kundnöjdhet går hand i hand

Smålands Motor är ett anrikt bilhandlarföretag i Kalmar med 50-åriga rötter. I dag driver man tre fullserviceanläggningar där den dedikerade och skickliga personalen gör sitt yttersta för att du som kund ska trivas och känna dig trygg.

Familjeföretaget Smålands Motor har anläggningar i Kalmar, Karlskrona och Oskarshamn. Man säljer, servar och reparerar både nya och gamla bilar av alla märken.


– Vårt motto ”vi finns för att du finns” är ryggraden i verksamheten och står för arbetsglädje och kundnöjdhet, säger Marcus Andersson, marknadschef på Smålands Motor.


Företaget är auktoriserade återförsäljare av KIA, Mitsubishi, Opel, Peugeot och Subaru. Med Marcus i spetsen leder man utvecklingen av en ny syn på service i branschen som helhet.


– Dagens kunder har undersökt marknaden och vet vad de vill ha när de kommer till oss. Vårt absolut viktigaste uppdrag är att ge dem en personlig service som sträcker sig långt längre än till själva bilköpet, säger Marcus.


I den andan har man nyligen öppnat ett bemannat kundvårdscenter vars enda uppgift är att se till att varje kund känner trygghet och nöjdhet i all kontakt med företaget.


– Till exempel ringer vi upp alla våra kunder och frågar dem om de är nöjda och om vi kan göra något bättre, berättar Marcus. 


171091 SM


Ödmjukhet, ärlighet och trivsel är centrala värden i mötet med kunden. Det ska kännas tryggt att vända sig till Smålands Motor, och för att man ska lyckas med dessa ambitioner är det avgörande att personalen trivs och mår bra.


– Stämningen hos oss är varm och vi driver företaget enligt devisen att arbetsglädje och kundnöjdhet går hand i hand, säger Marcus.


Vid samtliga anläggningar finns verkstäder där man, utöver traditionell service, även erbjuder plåt- och glasreparationer.


– Våra serviceverkstäder är märkesauktoriserade för, inte bara för de märken vi är återförsäljare av, utan även Saab, Honda och Chevrolet, berättar Marcus.


Företagets samlade kompetens är sannerligen imponerande och alla funktioner finns inom verksamheten. Kundvård, IT och marknadsarbete – allt hittas in house. Något som garanterar flexibilitet och möjlighet till effektivt förändringsarbete.


– Denna satsning har gjort det möjligt för oss att kunna garantera den syn på service och kundnöjdhet som vi utlovar, förklarar Marcus.


Det råder inget tvivel om att han är stolt över Smålands Motor. Han uttrycker sin stora tacksamhet gentemot både anställda och kunder.


– Det är de som är navet i verksamheten!

2017-03-01
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies