185026 K1

Återuppliva din mobil från toalettstolsdöden

Att tappa mobilen i toalettstolen ger garanterat en vattenskadad mobil. • Få upp den snabbt • Stäng av den • Ta ut simkortet • Lämna in den – hos en reparatör som har kompetens nog att rädda den från toa-döden!

– Det mesta går att laga, säger Ihab al-Sabti som äger och driver Krasch, en servicebutik för mobiler, surfplattor och datorer. Information går ofta att rädda och delar går ofta att byta.


Krasch finns i Sundbyberg och i Västertops centrum. Servicebutikerna tar hand om alla tänkbara skador på ens enhet, av alla märken av mobiltelefoner, surfplattor och datorer. Kompetens finns också att utföra data-räddning samt installera operativsystem. I de båda fysiska butikerna, samt i webbutiken finns diverse tillbehör.


– Vi har drivit servicebutik i över 5,5 år nu och är en av de första mobil- och datorbutikerna i Stockholm. Säkerheten är viktig för oss när vi tar emot serviceuppdrag. Att lämna ifrån sig en mobil eller dator kan vara känsligt. Våra kunder ska känna sig trygga i att mobilen, surfplattan eller datorn är i säkra händer.  


185026 K2


– Stäng av mobilen, säger Ihab, och starta inte om den. Lämna in den hos oss för lagning direkt. Det omtalade risknepet, där mobilen ska läggas i torrt ris i en sluten plastpåse fungerar inte alltid till hundra procent. En vattenskadad mobil behöver öppnas och moderkortet rengörs. Även en spricka i mobilskärmen ska lämnas in för lagning om du vill att din mobil ska fortsätta att fungera. En spricka i mobilskärmen ökar risken för vattenskada.


Inte alla reparatörer har kunskap att reparera mobiler på kretskortsnivå så reka bland servicebutikerna innan du lämnar ifrån dig din telefon. Som kund kan man tänka på det kloka i att lämna ett pristak så att servicereparatören vet var din ekonomiska gräns går för att laga mobilen.


Krasch gör också hembesök för att laga hårdvara eller hjälpa till på annat sätt med det som rör mobiltelefoner, surfplattor och datorer. En tjänst där ROT-avdrag kan användas.


– Det här uppskattas mycket av våra äldre kunder. De ringer för att boka hembesök och vi åker hem till dem för att hjälpa till. Många har lite äldre stationära datorer som är alldeles för tunga att ta med till oss. Kundnöjdhet är viktigt för oss och vi lämnar garanti på utförda jobb. Vi ska ha hundra procent nöjda kunder!

 


2018-09-17
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies