151097-frepart
151097-frepart1
151097-frepart2
151097-frepart
151097-frepart1
151097-frepart2

Displaysystem som skyddar butiksprodukter

I drygt 20 år har Frepart levererat säljande exponeringslösningar för stöldbegärliga produkter i butik. I dag har företaget kunder i stort sätt hela Europa och i framtiden väntar ännu fler spännande lösningar.

År 1994 slog Jan Fredriksen upp portarna till Frepart och sedan dess har företaget varit ledande inom producering av säljande exponeringslösningar för produkter i butik. I dag har företaget kunder över hela Europa, de två vanligaste kundgrupperna arbetar med försäljning av tobaksprodukter eller receptfria läkemedel.
   – Samtidigt som du kan visa och demonstrera produkterna ska det också finnas en möjlighet att reducera svinnet och snatteriet, förklarar grundaren.

Jan Fredriksen berättar att Frepart jobbar med stora butiker som Willy’s och Ica. Företaget har även en stor marknad i Tyskland där de tar fram lösningar till ett större tobaksföretag, som sedan placerar Freparts produkter ute i butik hos en stor butikskedja. Förutom Tyskland och Sverige levererar Frepart även lösningar till Norge och Österrike. Tidigare har företaget även haft kunder i bland annat Spanien och Ryssland.

Spännande nyheter
Frepart är just nu i processen att ta fram nya, ännu smartare säljande exponeringslösningar för sina kunder. De nya produkterna komma först och främst implementeras i Tyskland enligt Fredriksen. I framtiden kommer företaget att titta på ytterligare en marknad.
   – Ja, rakvårdsprodukter. De är lite mer komplicerade eftersom de har en annan förpackningstyp, som blisterpack. Det vi hanterar här med enkelhet är askar, dosor och liknande. Men vi kommer att hitta lösningar för det, säger Jan Fredriksen.

Under sina drygt 20 år har Frepart till största delen jobbat med individuella lösningar för enskilda kunder.

Starkt och innovativt team
Under de kommande åren hoppas företagsledare att tillsammans med sina 15 anställda utveckla verksamheten för att växa ytterligare.
   – Vår målsättning är att ta fram fler standardlösningar och fler egna standardprodukter som vi vid behov kan vidareutveckla.

Oavsett vilken marknad det handlar om har det framgångsrika teamet sett till att hjälpa butiker och återförsäljare i flera olika länder med att ta fram en mängd säljande exponeringslösningar för produkter som ofta lockar snattare och tjuvar.
   – Jag tycker att vi kan hjälpa handeln att ta hand om den här problematiken som de stöldbegärliga varorna innebär, samtidigt som butikerna känner sig trygga med att exponera dem, avslutar Jan Fredriksen.

2015-02-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies