161085 HC
161085 HC0
161085 HC
161085 HC0

En bra frisyr måste få ta tid

På Hair & Cosmetic Liljeholmen har man satsat på att vara serviceinriktade i ordets rätta bemärkelse. Här sätter man ära i att ta hand om kunderna och ge dem den tid som behövs för att åstadkomma den perfekta frisyren. ”Vi har inbokade tider, lugn och ro utan stress – det är så vi jobbar”, säger ägaren och frisören Demir Romin.

Medarbetarna på Hair & Cosmetic Liljeholmen har varit överens från början – salongen ska inte vara stressig där man klipper kund efter kund på löpande band. Kvalitet måste få ta tid och dessutom ska ett salongsbesök vara en upplevelse för kunden. Kompetenta, erfarna och ständigt uppdaterade frisörer är lyhörda för kundens önskemål och det råder en familjär stämning här.

– Kunderna ska tycka att det är kul att komma hit. Om vi inte gör ett bra jobb räcker det inte att ha ett bra läge i Liljeholmsgallerian som vi gör, säger Demir Romin.

För att hålla sig uppdaterade med det senaste är det en hel del kurser som gäller. Dessutom får man input från kunder som kan ha snappat upp något nytt och kommer med helt nya önskemål.

Konceptet är framgångsrikt, och många kunder tar hit hela sin familj och även rekommenderar salongen till vänner och bekanta. På så vis har Hair & Cosmetic Liljeholmen en stadig och växande kundkrets som kommer både från närområdet och andra delar av Stockholm.

Hit kommer allt från pensionärerna som främst dyker upp på morgon- och förmiddagstiderna, till kontorsarbetarna som droppar in under lunchen. Samt en blandad krets av människor under eftermiddagarna och kvällarna.

Salongens åtta frisörer får hela tiden nya utmaningar som kan handla om allt från 30-talsfrisyrer till hipsterstilar. Amerikanska skådespelare står för en stor del av inspirationen, i varje fall för kunderna i tonåren upp till 40-årsåldern.

– För att kunna göra allt riktigt bra har vi sett till att dela upp personalen. Några klipper och färgar håret på endast tjejer eller kvinnor, sedan har vi manliga frisörer som bara klipper och rakar män. Det gör att vi kan hålla bra kvalitet rakt igenom och kunderna vet att det blir bra vilken frisör de än får, säger Demir Romin.

Här erbjuds allt en salong kan erbjuda – klippning, färgning, hårförlängning och barberartjänster som rakning, samt produkter.

– Vi har en bred kundkrets och därför har vi många olika märken i olika prisklasser. För de som vill ha ekologiska produkter har vi ordnat även det.

2016-02-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies