134161_froken_fridas_assistans

Erfarenhet och långsiktighet ger hållbar assistans

Barn och unga vuxna med funktionshinder är Fröken Fridas Assistans målgrupp. Företagets styrka är att grundarna har personlig erfarenhet och förståelse för kundens behov. På så sätt bygger man upp en förväntad assistans och en meningsfull fritid för individen.

År 2010 startades Fröken Fridas Assistans av fem delägare. Alla med personlig erfarenhet av assistansvärlden varav tre föräldrar till barn med funktionshinder och två erfarna assistenter. Efter många års erfarenhet av assistans i familjelivet samt från att tidigare ha drivit assistansföretag arbetar företaget med stort fokus på helhetsperspektivet vilket innefattar kund, närstående och assistenter. Med en personlig och varm prägel bemöter Fröken Fridas Assistans kundens behov och önskemål. De erbjuder individuellt anpassade utbildningar och träffar för kunder och personal. Varje kund är unik och har givetvis specifika behov. Dessa har företaget som mål att tillgodose.

– Vi växer successivt men är fortfarande en liten aktör. Vi vill behålla den lilla känslan i företaget och skapa långsiktiga kundrelationer, säger verksamhetsansvarig Josefin Larsson.
Flera av dagens kunder har flerfunktionshinder, vilket innefattar stora behov. Då krävs duktig och engagerad personal som kan lyssna till kundens behov. Det kan Fröken Fridas Assistans erbjuda genom noggrann rekrytering och kontinuerlig uppföljning. För att kunna göra rätt rekrytering krävs god kännedom om kundens behov och önskemål.
– Vi arbetar långsiktigt med att assistentens roll ska stärkas exempelvis genom fortbildning. Allt gagnar våra kunder i slutändan. Våra assistenter förväntas stanna under en längre tid eftersom det är ansträngande för kunden att byta assistenter ofta, säger vd Jörgen Carlsson.
I Fröken Fridas Assistans vill man vara en resurs som är med och ger stöd och som ser till att kunden med anhöriga och närstående får en fungerande och meningsfull vardag.

2013-08-29
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies