151022-vasbergaTeknik

Fel på din smarttelefon? Västberga Teknik Service löser problemet

När olyckan är framme och din mobiltelefon inte längre vill fungera som vanligt börjar arbetet för Västberga Teknik Service i Hägersten. Företaget är störst på reservdelar till mobiltelefoner i Sverige, och jobbar stenhårt för att göra varje kund nöjd.

Vad vore livet utan din smarttelefon? För en hel del utav oss vore detta förkrossande. Telefonen har i dag blivit mer än bara ett redskap för att ringa eller skicka textmeddelanden till vänner och bekanta. Den har blivit ett av våra viktigaste redskap. Om olyckan skulle vara framme och du behöver reparera din telefon kan Västberg Teknik Service i Hägersten hjälpa dig med det mesta. Amer Alzheri och hans runt tio anställda är alla kunniga inom mobiltelefonsreparationer.
   – Vi reparerar samtliga av marknadens mobiltelefonmärken, alla typer av modeller oavsett om det är gamla eller nya, förklarar han.

Dessutom försöker reparatörerna vara så snabba som möjligt, för att kunderna inte ska behöva gå utan sina telefoner länge.
   – Vanligtvis brukar telefonen lagas samma dag som kunden lämnar in den, men det beror förstås på var felet ligger. Om vi har extradelen inne brukar reparationsarbetet bara ta ett par timmar, säger Danny Nelin som är lageransvarig på företaget.

Verksam i Europa och Asien
Amer Alzheri är en sann entreprenör. Efter att ha jobbat med försäljning av mobiltelefoner och olika kringprodukter utomlands, valde han att göra detsamma när han flyttade till Sverige. Efter tre år som anställd tog entreprenörsandan över, varav idén om att starta Västberga Teknik Service föddes.
   Till en början åkte företagets reparatörer runt till olika butiker i landet, men hittade snart en egen lokal som visade sig vara perfekt. År 2012 öppnade Amer Alzheri sin första fysiska butik i Sverige, och företaget har även butiker i Holland och Kina.

Hoppas på nya marknader
I framtiden hoppas Amer att företaget kan växa ytterligare och utveckla sin kärnverksamhet, bland annat genom att utöka antal reparationer och genom att öka produktförsäljningen. Grundaren säger att han vill komma in på ytterligare en marknad.
   – Vi kommer att fokusera på att tillverka och designa Apple-certifierade produkter som har vår logotyp. Vi satsar på hög kvalitet och ser till att anpassa produkterna till den skandinaviska marknaden.

I slutändan handlar allting om att kunna tjäna sina kunder bra enligt Amer och hans anställda.
   – Vi försöker att göra vårt bästa så att alla kunder ska bli nöjda, så länge kunden är nöjd är vi glada. Råkar vi göra fel ersätter vi kunden, avslutar Amer Alzheri, som välkomnar både gamla som nya kunder till den serviceinriktade butiken.

2015-02-02
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies