153071-Skandiamäklarna-1
153071-Skandiamäklarna-2
153071-Skandiamäklarna-3
153071-Skandiamäklarna-4
153071-Skandiamäklarna-1
153071-Skandiamäklarna-2
153071-Skandiamäklarna-3
153071-Skandiamäklarna-4

För en lyckad lägenhetsförsäljning

En av landets största mäklarkedjor, Skandiamäklarna, är kända för sin kompetens, breda nätverk, eminenta service och lokalkännedom. Företagets kontor i Solna och Sundbyberg drivs av två erfarna aktörer, Sanna Hägglund och Rüdinger Gustafsson, som aldrig tröttnar på uppdragen.

Mäklaryrket är tufft och långt ifrån en dans på rosor, vilket många kanske föreställer sig under själva utbildningen. Provisionsbaserad inkomst, obekväma arbetstider och flera års hårt slit krävs för att göra sig ett namn i branschen. Sanna Hägglund på Skandiamäklarna Solna har arbetat som fastighetsmäklare sedan år 2001.


Hon är lugnet och tryggheten personifierad, precis en sådan mäklare som majoriteten av köpare och säljare önskar sig. Hon känner till trakterna runt Solna, Sundbyberg och Kista som sin egen bakficka, vilket är otroligt användbart vid bostadsaffärer. Hennes främsta framgångsfaktor har varit att bemöta olika situationer och människor på ett individuellt plan. 


– Det är mycket pengar inblandat i en bostadsaffär, vilket resulterar i en del oro. För mer ovana mäklare kan det vara svårt att förstå varför människor agerar som de gör ibland, men det gäller att behålla lugnet, säger hon.




Hur ska man göra när man står inför valet av mäklare? När man ska välja den personen som ska förvalta ett enormt förtroende och göra det mesta möjliga av ens försäljning. Hur väljer man rätt? Sanna Hägglund menar att man ska höra sig för bland nära och kära, om de kan rekommendera någon, samt be om referenser av mäklaren. Att försäkra sig om att mäklaren har koll på potentiella köpare och tar hand om dem på ett ytterst professionellt sätt är extra viktigt. 


– Även om säljaren är vår uppdragsgivare är alla presumtiva nya kunder, säger Sanna Hägglund.
Att välja en mäklare som tar ansvar för affären, från första mötet till avslutad affär, och att kompetensen finns där, det är nyckeln till en lyckad affär.




Priserna på bostadsmarknaden trissas hela tiden och budgivningarna är många. I Stockholm konstaterar man gång på gång all time high.


– Vi vet inte riktigt var det ska stanna, men i Stockholm är vi är villiga att lägga mycket pengar på boendet och är trygga med våra jobb. 
Därför är varje tillfälle och kund viktiga för en lyckad försäljning.


– Gör man det där lilla extra, så går det före allt annat. Attraktiva presentationer ingår i det där extra, likaså synlighet i sociala medier och i de bostadsområden som man fokuserar på. Skandiamäklarna gör alltid sitt allra bästa, vid varje affär, avslutar Sanna Hägglund.

2015-04-15
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies