145039-arningeHarcenter

Frisyr utifrån identitet

Tanken var att hotta upp frisyren lite, men i stället blev det total katastrof. Frisören förstod inte alls vad du menade. Detta är en känsla som många dessvärre fått uppleva. Syskonen Viktoria & Jonathan Galush arbetar i stället dagligen med att skapa frisyrer som kunden kan identifiera sig med, de förstår vikten av en frisör som lyssnar.

– Det är väldigt känsligt att påverka någons utseende. Därför är det viktigt att kunden känner sig trygg. Kunden måste få tid att förklara och utan att frisören stressar. Vi gör alltid en kort konsultation med nya kunder för att förstå kundens stil, identitet och hur mycket tid kunden själv orkar lägga på att fixa håret, berättar Viktoria Galush, delägare till Arninge Hårcenter.

Salongen finns sedan 20 år tillbaka i Arninge centrum och man har sedan länge ett gott rykte med återkommande kunder. Det nya är syskonparet Viktoria och Jonathan Galush som sedan augusti 2013 äger salongen. För syskonen är kundbemötandet viktigast och för att säkerställa att salongen arbetade på ett professionellt sätt började Viktoria provjobba för de tidigare ägarna innan köpet.
   – Förra ägarens koncept kändes helt perfekt och det var lätt för oss att ta över. Vi vill att det ska vara en lättsam stämning där kunden kan känna sig hemma och slappna av. Flera av de som arbetar här i dag har jag och Jonathan jobbat ihop med förut, , förklarar Viktoria.

Nu arbetar ett tajt gäng professionella frisörer i salongen och utför klipp, färg, slingor, permanentning och uppsättningar på både dam, herr och barn.

Både Viktoria och Jonathan är väl insatta i nya tekniker och trender. Just nu utförs mycket ombrefärgningar och slingor i metallicfärger. I framtiden hoppas de kunna utöka verksamheten med hårförlängningar, en nagelteknolog och ett större produktsortiment.

2014-09-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies