133083.kvik.1

Kvik Kungens Kurva nyöppnar

Kök- och badrumsleverantören Kvik i Kungens Kurva har fått sig en rejäl make over. Den erfarne franchisetagaren Mathias Lobendahl har tagit över butiken och i stil med sin tidigare verksamhet på Bang & Olufsen vill han erbjuda kunderna bra dansk design i kombination med hög service.

Danska Kvik har seglat upp som en av de stora köksleverantörerna även i Sverige. Ett smalt kvalitetssortiment och låga marginaler gör att företaget kan erbjuda konkurrenskraftiga priser. En stor del av framgångssagan ligger i företagets franchisekoncept där varje ägare förädlar sin egen verksamhet. I november 2012 tog Mathias Lobendahl över Kvik i Kungens Kurva och han har gjort en storsatsning på butiken.

– Till exempel bygger vi om hela utställningen för att presentera nya trender samt för att skapa en atmosfär kring varje utställning. Numera har vi även en egen leverans- och monteringsverksamhet för att kunna säkra en god kvalitet, inte bara i butiken utan genom hela processen ända tills att köket står på plats, säger Mathias Lobendahl.


Omsättningsmässigt är hans butik den största Kvik-butiken i Stockholm och verksamheten fortsätter att växa.
– Vi mäter kundnöjdheten efter varje köp och arbetar hårt på att förbättra oss när avvikelser uppstår.


I samband med butikens nylansering under 2013 kommer Kvik Kungens Kurva satsa på en rejäl nystart. Här kan man som kund flanera i ett sortiment som sträcker sig från moderna utföranden till mer traditionella.
– Våra kök finns i många olika stilar men gemensamt för dem är det tidlösa uttrycket. Nu har vi nyligen lanserat ett spännande designersamarbete med Verner Panton som är helt unikt i kökssammanhang.


På Kvik i Kungens Kurva är man noga med en tydlig prissättning. När man som kund träffar en köksarkitekt och tillsammans ritar upp ett kök i 3D-form ser man också vad varje enskild del kostar.
– Vi är tydliga med prisbilden och ger helt enkelt bra affärer. Till oss i Kungens Kurva ska man komma för att hitta ett kök eller badrum som väger in både estetik och funktion.

2013-06-06
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies