124024.sthlmfast.bild1
124024.sthlmfast.bild2
124024.sthlmfast.bild3
124024.sthlmfast.bild1
124024.sthlmfast.bild2
124024.sthlmfast.bild3

Mindre mäklarfirma med nytänk

Att vara en mindre mäklarfirma kan ha sina fördelar, trots det enorma utbudet av fastighetsmäklare i Stockholms innerstad. Genom att anlita Sthlm Fast får man både hög kompetens och god service.

– Jag tror att vi har mycket att vinna på att vara lite mindre. Vi har ett äkta engagemang i våra kunder och objekt mot vad många större byråer har. Här hjälper vi varandra och det är ingen konkurrens inom företaget, menar Jesper Halvarsson, en av Sthlm Fasts fem delägare.

Här har de anställda olika ansvarsområden anpassade efter vad personen är bäst på. Man lägger också varje objekt till den person som är mest lämpad för det.

– Till exempel är en av oss specialiserad på villor och får då ta flest sådana objekt, tillägger Henric Andersson, också han delägare i Sthlm Fast.

Företaget är främst verksamma i Stockholms innerstad och i synnerhet i Vasastan, där även kontoret ligger. Men de tar sig även an objekt utanför tullarna och då är det positivt att ligga i centralt för att det ska vara lätt att ta sig dit.  

 

Sthlm Fasts fem ägare tog över företaget för bara ett år sedan, men redan finns stora planer på att expandera.

– Inom ett och ett halvt år kommer vi enligt vår budget att vara 20 anställda och även ha sökt oss utanför Stockholmsområdet. Just nu håller vi på att titta på möjligheterna att etablera oss i Örebro och i Dalarna, berättar Henric.

Fastighetsbranschen är i förändring och ägarna tror därför att Sthlm Fasts nytänkande stil kommer att tilltala allt fler i framtiden.

– Vi är dessutom kostnadseffektiva för att kunna ge kunderna lägre arvoden. I sommar erbjuder vi till och med gratis arvoden under fotbolls-EM om Sverige vinner, säger Jesper nöjt.

För den som ska sälja sin bostad tipsar han om att lägga ut den på försommaren med tillträde i augusti.

– På våren säljs flest bostäder, sedan minskar det på sommaren när folk har semester och då blir det även billigare att köpa, förklarar han och tillägger:

– Kommer man till oss för att sälja gör vi alltid vårt bästa för att kunden ska få ut så mycket som möjligt. Den bästa marknadsföringen är ett leende på läpparna hos kunden när de lämnar oss.

 

2012-08-28
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies