146062-brightsales

Mötesbokare med ambitioner

Med ambitionen om att leverera bra tjänster och växa snabbt har Brightsales på bara ett par år vuxit fram till ett av Sveriges största företag när det gäller mötesbokning. Nu satsar företaget hårt för att kunna ta nästa steg.

För drygt fyra år sedan fick Niklas Waara Åhrlin nog. Han jobbade med mötesbokningar på ett företag som han tyckte kunde drivas bättre. Resultatet blev att han, med hjälp av en kund, startade Brightsales, som verkligen har haft en spikrak utveckling.

   – Under det första halvåret jobbade jag helt själv, i dag är vi 20 stycken, säger Niklas.

Framgångsreceptet för Brightsales har varit något annorlunda jämfört med andra. I stället för att boka så många möten som möjligt för sina kunder satsar Brightsales på kvalitet. Policyn är att kunderna bara ska betala för det som de tycker är bra. För att kunna boka bra möten utbildar sig personalen i hur varje kund fungerar.

   – Detta gör att företagets mötesbokare har en bättre förståelse om vad som faktiskt är ett bra möte. Vi är hellre en leverantör som tar bra betalt och ger en bra leverans, än en som tar mindre betalt men inte levererar bra tjänster.

Förutom mötesbokningen jobbar Brightsales även med events som företaget kallar för speeddating mellan reklambyråer och marknadschefer.

Företagets tredje ben handlar om digital avtalssignering. Niklas Waara Åhrlin berättar att det handlar om att en kund faktiskt kan läsa igenom avtal under tiden de pratar med en försäljare på telefonen. Detta gör att avtalet blir bättre och inte lika öppet för tolkning som en telefoninspelning är, något som är en trygghet både för kunden och seriösa försäljningsbolag.

Trots sina stora framgångar på kort tid är Brightsales inte på långa vägar nöjda. Företaget har kunder inom flera branscher och av varierande storlek och har nyligen öppnat upp en verksamhet i Norge, men planen är att fortsätta växa.

   – Jag skulle säga att vi är nummer två på marknaden just nu. Det finns ett bolag som är tre gånger större och vårt kortsiktiga mål är att ha gått förbi dem inom två år, säger Niklas Waara Åhrlin. Det långsiktiga målet är att bli ett försäljningshus

2014-11-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies