126050.reweryinternational.1

När du vill bjuda dina gäster på mervärde

Inställningen så mycket som möjligt, så starkt som möjligt och för så lite pengar som möjligt är passé. Den tidigare rotade svenska alkoholkulturen får alltmer ge vika för en mer njutningsfull inställning till alkohol med devisen ”less is more”. Lägre alkoholhalt på vinet och alkoholfri öl är bara några trender som Brewery International sprider i Sverige.

På Brewery International har man koll på njutningsmedel, promillen och bryggning. Marknadschef Madeleine Johnsson har inte mindre än 20 års branscherfarenhet och startskottet på karriären gick när hon lanserade ready to drink-drycken Hooch på den svenska marknaden under 1990-talet.
– Jag sålde de första 15 lådorna i Åre. Det var inte öl och inte sprit, utan något mittemellan. Med samma pris som en öl blev det ett perfekt alternativ för de som inte gillade öl. Hooch blev en succé! menar Madeleine.

När bryggeriverksamheten Scottish & Newcastle skulle öppna filial i Sverige blev Madeleine tillfrågad att vara med och vända sjunkande försäljningssiffror. Ingen match för någon med det kundnät som hon byggt upp under tiden med Hooch. Några intensiva år fyllda med resor, representation och sälj följde för att sedan kontrasteras av kontorsarbete i ett annat företag i samma bransch. Sedan var det dags att kasta sig ut igen. Som delägare och marknadschef på Brewery International sålde Madeleine in ölen San Miguel och såg snart potentialen i det alkoholfria alternativet som bryggs precis som de andra San Miguel-produkterna för att sedan destilleras på alkohol.
– Du kan sitta bakom ratten och dricka öl utan att vara orolig för bilkörningen. Du kan vara gravid och ändå ta tre öl till sillen. Eller sätta dig i soffan med en öl efter jobbet och ändå kunna gå och träna efteråt. Ju svagare alkohol du dricker desto bättre mår du dessutom dagen efter.
San Miguels alkoholfria öl finns, förutom med den traditionella ölsmaken, även smaksatt med citron respektive äpple.

Brewery International säljer även annan öl och har ett brett register innehållande allt från ljusaste lager till mörkaste stout. Och Madeleine guidar gärna rätt i konsten att dricka på olika sätt vid olika tillfällen.
– Sitter jag vid poolkanten i 30 graders värme är det självklart att jag vill ha en iskall San Miguel, men sitter jag vid brasan passar en porter, stout eller en mörk ale bättre.
Ölsortimentet har även kompletterats med vinutbud i nystartade systerbolaget Mission, som bland annat erbjuder spanskt husvin, rioja och cava. Vad man än är ute efter erbjuder Madeleine och hennes kollegor specialprodukter som sticker ut och ger ökat värde.

2012-12-17
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies