145028-valmetGavle

Nytt namn men samma goda service och kvalitet

Metso Mill Service i Gävle har blivit Valmet Gävle AB. Men trots det nya namnet är reparationstjänsterna och servicen till både pappers-, stål- och vattenkraftsindustrin lika bra som tidigare. ”Det ska vara självklart att lyfta luren och ta hjälp och råd av oss”, säger Åke Sjödin, marknadschef och platschef på Valmet Gävle AB.

Valmet Gävle AB är ett företag som utför reparations- och servicejobb till tunga industrier, framför allt vattenkrafts-, stål- och pappersindustrin runt om i Sverige där 80 procent av företagets kunder ligger i Gävle med omnejd. Den 1 januari i år bytte företaget namn från Metso Mill Service till just Valmet Gävle AB. Och marknadschef och platschef Åke Sjödin säger att företaget kommer fortsätta samma välutförda arbete som tidigare. Den enda skillnaden är att samarbetet med Valmet nu utökats.
   – Vi har utbildat sex personer på Valmets maskiner. Som det ser ut nu kommer vi att utveckla den biten och det kommer säkerligen behövs ännu fler härifrån i framtiden. Tanken är att vi ska förbättra servicen för de tyngre industrierna runt om i framför allt Gävle, säger Åke Sjödin.

Att utföra reparations- och servicejobb för företag inom stål- och pappersindustrin kommer fortsatt vara en viktig del för Valmet Gävle AB. Men under det senaste året har även vattenkraften blivit en viktig industri för företaget. En anledning till ökning är att vattenkraftstationerna måste genomgå en renovering för att tilldelas ett så kallat ”grönt kort’’.
   – Det är ett kundsegment som vuxit under det sista året för vår del och innebär mer mobila utejobb. För vår omsättning är det bra, menar Åke Sjödin.

I dagsläget har företaget 22 kollektivt anställda, men man siktar på att anställa några till så att man blir runt 27 personer. Men att hitta rätt personal kan vara svårt, det menar Åke Sjödin.
   – Det handlar om maskinoperatörer på stora svarvar och stora arborrverk. Den personalen växer inte på träd, och det är ganska svårt att hitta rätt personer.

Men oavsett om företaget bytt namn gäller fortfarande grundprincipen – kunden står i centrum.
   – Vår attityd är att vi absolut ska kännas som en naturlig partner för våra kunder. Det ska vara självklart att lyfta luren och ta hjälp och råd av oss, säger Åke Sjödin.

2014-09-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies