124004.swedishhairline.bild1

Personligt och proffsigt hos mångårig frisörsalong

Renée Swahn bytte citypulsen mot harmonin i Hägersten. Efter 18 år sålde hon sin frisörsalong på Mäster Samuelsgatan och öppnade Swedish Hairline i den grönskande funkisförorten. Och de flesta av kunderna följde med i flytten. Det här är en frisör som kombinerar personlighet med professionalitet.

När Swedish Hairline flyttade från Stockholm city till Hägersten följde 85 procent av kunderna med. För Renée Swahn har frisöryrket alltid varit en hobby men när hon väl bestämde sig för att ta steget in i yrket satsade hon på en grundlig utbildning. Kanske är just det en förklaring till att salongen hängt med i snart 30 år.

– I dag finns det många frisörer som inte kan sin grej. Det här är ett hantverk och ska du bli riktigt bra krävs det att du går som lärling i tre till fyra år, säger Renée.

För att kunna garantera sina kunder ett proffsigt bemötande har Renée sex anställda i stället för att hyra ut lokalens stolar. På så vis kan hon själv påverka salongens höga nivå. Hennes personal skickas regelbundet på mässor och utbildningar för att hålla sig uppdaterade.

– Det här är ett sätt för mig att garantera kunderna kvalitet. Nu senast var två av tjejerna i Holland på en färgkurs och två andra var på mode- och trendutbildning.

 

Här på Swedish Hairline är uppdragen väldigt varierande. Från klippning och håruppsättning till mer avancerade insatser som att göra hårersättningar på tunnhåriga.

– Det är riktigt roligt! Genom att sätta dit löshår likt en tupé får man ett naturtroget och tåligt resultat som gör att mannen i fråga ser minst tio år yngre ut!

Att männen intresserar sig alltmer för sitt hår är en tendens som Renée märkt av. Och varje gång en ny kund kommer in är hon noga med att studera personen i sin helhet för att sedan kunna leverera ett bra resultat.

– Det är viktigt att se till hela människan. Jag observerar både kroppshållning, stil och ansiktsform. Utifrån det kan jag sen komma med tips och råd. Hos oss ska kunden känna att hon eller han får proffsig och konstruktiv hjälp.

2012-08-28
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies