155018 PR

Prioriterande budfirma

Budfirman Prioritaire levererar, prioriterar och imponerar. Företaget har genomgått en ordentlig resa sedan starten 2011 och ägaren Kasper Mokrosinski menar att det är först under det senaste året som han verkligen kan njuta och slappna av lite. ”Nu är pressen om vi kommer att överleva eller inte borta. Fokus handlar nu om att bli ledande”, säger han.

Nog har Prioritaire, som budar och utför ärenden, överlevt. Mer än så, skulle de flesta säga. Företaget har expanderat kraftigt och den personliga servicen, positiva inställningen och flexibiliteten tilltalar uppenbarligen kunderna.
   – Jag tror att våra kunder gillar att vi är lite mindre och att de får en personlig koppling, men aldrig på bekostnad av servicenivån. Det är en trygghet. Vi har en bred kompetens inom våra arbetsområden och kan därför konkurrera med de större jättarna i branschen eftersom vi erbjuder en unik service som mindre företag. Jag försöker jobba med att bygga företaget inifrån för att alla ska vara nöjda och ge järnet när man arbetar, säger Kasper Mokrosinski som har satsat på att skapa ett ungt och fräscht företag som kontrasterar en i övrigt ganska trött och uppgiven bransch.


Här genomsyras verksamheten av engagemang, stolthet och pliktkänsla. Man förstår vikten av att leverera en blombukett, konsertbiljett eller catering i tid, eller att se till att ett viktigt utrikesdokument dyker upp på rätt ställe.


Prioritaires absoluta styrkor är lokala bud med cykel, bil och lastbil. Fullservicetransporter över hela världen och att utföra så kallade corporate services. Det sistnämnda kan innebära allt från att ordna inköp och slänga skräp till att montera möbler och stå för lagerhållning.
   – I dag har vi verkligen kunder inom alla segment. Alltifrån hotell, restauranger, caféer och bagerier till de klassiska kontorsföretagen och olika it-företag, finansbolag och advokat- och reklambyråer. Behoven är spridda och ingen dag är den andra lik.


En anledning till att Prioritaire verkligen sticker ut är den specialiserade inriktningen på bred expresslogistik och corporate service.
   – Vi gör det andra budfirmor utger sig för att kunna erbjuda, skillnaden är att vi är specialiserade på det in house. Grädden på moset är att vi även kan hantera kortbetalningar mobilt vilket innebär att våra tjänster finns tillgängliga för privatpersoner också.


   – Folk köper tillbaka tid. Vi löser det mesta och vill inte säga nej. Vi är ett gäng ja-sägare som tar oss an allt som vi anser oss ha en bra lösning på. Många traditionella företag säger av gammal vana nej när lösningen inte ligger direkt till hands. Vi försöker tänka om och se nya möjligheter till intäkter. Kunderna styr efterfrågan trots allt, säger Kasper Mokrosinski och avslöjar att i framtiden kommer företaget försöka satsa mycket på e-handel och expressleveranser till privatpersoner.

2015-08-24
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies