151031-xtravel
151031-xtravel1
151031-xtravel
151031-xtravel1

Resor för den äventyrslystne

Med en grundtanke om att skapa personliga, unika och spännande reseminnen har Xtravel sedan 2004 arrangerat äventyrsresor till flera olika håll och kanter i världen. Allt för att garantera att kunden kommer hem med en så minnesvärd upplevelse som möjligt. Nu, drygt 10 år efter starten, är företaget starkare än någonsin.

Efter ett par år inom resebranschen kände Eric Asmussen att det var något som fattades. Han tyckte att de större resebolagen gjorde mycket bra ifrån sig, men kände ändå att det fanns en lucka i deras breda utbud. Då bestämde han sig för att starta Xtravel, resebyrån som fokuserar på att skapa personliga, unika och spännande reseminnen.
   – Vår största framgångsfaktor är att vi älskar vårt jobb, förklarar Eric Asmussen.

Företagets åtta anställda har lång erfarenhet från resebranschen och är duktiga på att rekommendera rätt typ av resa för kunden, beroende på dennes specifika önskemål och intressen.

Skidåkning och surfing
Xtravel, som arrangerar skidresor till bland annat Alperna, Alaska, Kanada, USA och Japan, samt surfresor runt om i hela världen, är inget vanligt resebolag. Här följer ägaren eller någon av de anställda gärna med på resan för att även själva få uppleva ett härligt äventyr, samtidigt som deras främsta uppgift består av att säkerställa att allting går som det ska för gästerna.
   – Vi är väldigt detaljfokuserade och försöker hålla en väldigt hög högstanivå. Vi ser alltid till att våra resenärer får videofilmer och träningsprogram innan de åker i väg på resan, säger Eric Asmussen, som fortsätter:
   – Vi erbjuder unika resor som ingen annan arrangör ordnar!

”Vi har extremt nyttig erfarenhet’’
Företagets kommunikatör, marknadsförare och guideansvarige Mattias Lindmark beskriver teamets styrkor.
   – Vår personal har extremt nyttig branscherfarenhet och vet vad de snackar om. Vi har rest mer än de allra flesta människor har gjort och vet därför oftast vad kunden letar efter. Hos oss paketeras resorna i en vänlig, personlig och familjär anda, vilket kan vara lite svårare för de större bolagen att göra.

Xtravels kunder består av både privatpersoner som företag. Vissa stamkunder, som rest extremt mycket med Xtravel, erbjuds personlig service även när de inte befinner sig på resande fot. Eric och Mattias bjuder med dem på olika event eller skickar dem fina kundpresenter.

Spännande nyheter
Nämnas bör även att företaget nyligen har startat upp ett nytt koncept, Xtravel Xplorer, som innebär att en grupp resenärer åker till ett relativt outforskat ställe.
   – Det är egentligen det som sätter fingret på vad Xtravel står för och nästan alla våra resor har inletts så. Vi är vana vid att komma till en ny intressant ort, där vi med vår gedigna erfarenhet kan lösa eventuella utmaningar som uppstår, avslutar Eric Asmussen.

2015-02-03
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies