154095 JLD
154095 JLD0
154095 JLD1
154095 JLD2
154095 JLD
154095 JLD0
154095 JLD1
154095 JLD2

Robust, orädd och allsidig

Jaguar Land Rover Stockholm i Danderyd är Skandinaviens största återförsäljare med siktet inställt på topp 20 i Europa 2020. I dagsläget levererar man runt 400 nya och 250 begagnade Jaguar- och Land Rover-bilar om året.

Ska man ge sig ut i det okända, då är det bara en Land Rover som duger. Robusta och orädda Land Rover bemästrar alla underlag och fångar folks hjärtan världen över. Märket har blivit lika stort som Volvo och i Stockholm återfinns den enda exklusiva återförsäljaren i Danderyd. Här har man inte mindre än 2 000 kvadratmeter försäljningsyta. Få europeiska anläggningar är så stora.
   – Den passar oss perfekt. Det är en elegant bilsalong med bra läge och goda parkeringsmöjligheter. Danderyd är absolut bästa distriktet i Sverige, säger försäljningschef Jyri Öström.

Jantelagen är inte lika påtaglig i Sverige längre och det har blivit mer accepterat att åka i en fin bil i dag konstaterar Jyri Öström. Det är dessutom fullt möjligt att ha en Jaguar eller Land Rover till en normal ägarkostnad, något som gör att allt fler får upp ögonen för märkena. Som Jaguar XF, som är en stor mellanklassbil som säljs med tre fria servicetillfällen.
   – Det är där vi får de flesta nya kunderna, säger Jyri Öström.

Range Rover Evoque, som lanserades 2011, är ytterligare en succé för företaget.
   – Jag kommer ihåg när vi lanserade den. Vår organisation var inte beredd på den stora anstormningen. Då var vi tre personer. I dag är vi 27 och ska anställa åtta till tio personer till i år.

Han påpekar också att den mångsida kompakta SUV:en Discovery Sport inte är en till Evoque som många tror. Utan en helt ny produkt som många kunder som tidigare kört Volvo tilltalas av.
Hos Jaguar Land Rover finns en vilja att förändra och föryngra, samtidigt som man är mån om att bevara ikoner som Defender som kommer i en ny tappning till hösten.
   – Körningen och interiören blir något bekvämare, lovar Jyri Öström.

Inom två till tre år kommer en elbil, något som är efterfrågat av kunderna. Att alltid ha kunden i fokus är en självklarhet. Då blir det bra.
   – Engagerar man sig i kunden vet man vad den vill ha. Kunden ska känna sig trygg, trygghet är oerhört viktigt för båda parter, säger Jyri Öström.

Förmånskortet ger ytterligare trygghet.

Våga vara den du vill vara. Var stolt och välj livsstilen som ägandet av en Jaguar Land Rover ger. Bilen är en förlängning av dig själv och när du en gång kört och ägt en Jaguar eller Land Rover, då är det svårt att byta till något annat.
  – Här hittar man hem!

2015-06-09
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies