151025-rosmarin

Rosmarins hudvård har kunden i fokus

Annemaj Hasselgren har gått från att arbeta på kontor till att bli hudterapeut. Sedan 26 år tillbaka driver hon sin egen salong i Gävle, Rosmarin Hudvård. Likt den uppiggande växten rosmarin, har Annemajs behandlingar tendens att kännas stärkande.

När Annemaj Hasselgren ville sadla om från kontorslivet till att arbeta som hudterapeut bestämde hon sig för att starta en egen salong som franchiseföretagare, men i dag driver hon Rosmarin Hudvård i eget regi. Den välbesökta salongen på Södra Kungsgatan i Gävle har genom åren fått många stamkunder både i Gävle och utanför staden. Här erbjuds en rad olika behandlingar som alla har som mål att öka välbefinnandet hos kunderna.
   – Hit kan man bland annat komma för att bli av med störande skönhetsskavanker på fötterna, förklarar Annemaj Hasselgren.

Fotvårdsbehandlingarna är populära och Annemaj berättar att hon skulle behöva ha ett rum till för att kunna ta emot alla kunder som vill få fötterna fina.

Professionell hudvård
På Rosmarins hudvård erbjuds också ansiktsbehandlingar av olika slag, inklusive porrengöring om så önskas, samt frans- och brynfärgning eller vaxning. Den som vill kan också utforma sitt eget program av behandlingar.
   – Varför inte göra det till en hel spadag tillsammans med en vän?

Salongen lockar alla typer av människor. Både män och kvinnor kommer och vill ha vaxning eller hudvård. Även åldersspannet är stort mellan salongens kunder. Annemaj berättar att den yngsta hon nyligen behandlat var 13 år, och den äldsta 98. Att vilja ta hand om sig själv och sin hud är enligt henne inte en fråga om ålder eller kön.

Kunden blir ompysslad
En sak som utmärker salongen och som gör att företaget kunnat finnas så länge är att de alltid sätter kunden fokus och att de är noga med att rätt kompetens ska finnas på företaget. Alla i personalen har adekvat utbildning, och de satsar regelbundet på nya kurser för att ta del av de senaste rönen inom hud- och skönhetsvård.
   – Kunderna har ofta berättat för mig att de känner sig så väl omhändertagna på salongen, ler ägaren.
   Det är ett resultat av personalens idoga arbete med service och kompetens.

Flexibel service
En annan sak som gör att salongen sticker ut är att de har drop in-service. Kunderna kan med andra ord komma på besök när som helst. Det är en tjänst som många stamkunder uppskattar stort i dagens stressiga samhälle där det kan vara svårt att hinna med all planering.
   – De mer tidskrävande behandlingarna måste givetvis bokas i förväg, men om en kund bara vill färga ögonfransarna eller liknande går det bra att slå sig ner och vänta på sin tur, säger Annemaj Hasselgren.

Sammanfattningsvis kan salongen beskrivas som modern och personlig med gedigen erfarenhet och stark servicekänsla. Att alla kunder blir nöjda är det primära målet för alla i personalen oavsett om det är fötter som ska filas, porer som ska rengöras eller envis tonårsacne som ska få möta sin överman.

2015-02-02
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies