145035-jennysAlljobb

Schysst städning utan knussel

På Jennys Alljobb arbetar man tillsammans i lag. Med en personalomsättning som är imponerande låg för branschen är det enkelt att se att städföretaget tar både sina medarbetare och kunder på allvar. ”Engagemanget från våra anställda är det som bär oss. Vi vill alltid möta kundens önskemål och kvalitetssäkra vårt arbete”, menar delägare Jenny Lindström.

Det är en imponerande historia som ligger bakom Jennys Alljobb. Från en stundande förtidspension år 2005 till att i dag ha 18 anställda. För det var när Jenny Lindström på grund av en långtidssjukskrivning skulle bli sjukpensionär som hon fick styrkan att i stället bana väg för en ny karriär. Hon fick idén att starta en städfirma och i dag, sju år senare, kan man skåda frukterna av det initiativet.
   – Ibland kan jag själv förvånas över den resa vi har bakom oss. Att vi till skillnad från så många andra i vår bransch faktiskt har hållit oss kvar och hela tiden vuxit, säger hon.

Förklaringen ligger till stor del i flexibiliteten och den schyssta inställningen gentemot både anställda och kunder. Här städar man åt såväl privatpersoner som företag – alltid med samma höga ambition på kvalitet.
   – Vi är egentligen inte främmande för några tjänster, utan försöker alltid anpassa vårt utbud efter kunden. Det kan handla om alltifrån klassisk hemstädning och trädgårdsskötsel till snöskottning och tvättning av gardiner. När det är semestertider har Jennys Alljobb även ryckt in som kaninmatare!

Som kund möter man alltid två personer som arbetar tillsammans. Ingen är själv ute på ett uppdrag. Den som anlitar Jennys Alljobb kan därför vara säker på att det alltid är minst två personer som känner till alla vinklar och vrår. Vilket är en trygghet.
   – Vi har också valt att låta våra anställda arbeta tillsammans eftersom det höjer glädjen och statusen inom yrket. Det blir roligare på jobbet och ser man till vår personalomsättning har det bidragit till att många stannar kvar hos oss länge. Det är vi mycket glada för eftersom det är en fördel både för oss och för kunden, säger företagets andre delägare Ingela Lindström.

Miljöperspektivet är viktigt. Inga onödiga kemikalier används. Här ska man som kund få de tjänster man betalar för. Därför arbetar inte heller Jennys Alljobb med abonnemang eller dylikt. Det går utmärkt att ta semesteruppehåll i städningen och för uppdragen gäller alltid en månads uppsägningstid.
   – Jobbar man som vi gör, med ambitionen att leverera kvalitet utan konstigheter, får man en fin relation till kunden. Vi tror på städtjänster utan knussel, avslutar Ingela.

2014-09-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies