131036_autogarageigavle

Servar med bredd och omfattade kunskaper

Bilverkstaden Autogarage i Gävle är inga nybörjare – varken när det kommer till fordons- och maskinreparationer, däckbyte, tvätt, rekond eller sedvanlig service. Ägaren och serviceteknikern Jörgen Lundberg startade verksamheten 1996 men äntrade branschen redan som trettonåring då hans pappa ägde en Texacomack. Sedan dess har han även sugit åt sig kunskaper genom att tävla i både rally och cross.

På Autogarage värnar man om sina kunskaper och inser att marknadens snabba utveckling kräver ständig uppdatering. Därför går personalen löpande på utbildning hos Mekonomen. Dessutom har man komplett diagnosutrustning för felsökning av alla elsystem som kan tänkas dyka upp på verkstaden. Både kunskaper och utrustning är tillräckligt omfattande för att kunna erbjuda kunderna ett komplett serviceutbud. Egentligen är det enklare att säga vad Autogarage inte gör inom det motorrelaterade området. Förutom lackering sträcker sig utbudet från reparationer och service av såväl bilar och båtmotorer som MC.
– Vi ordnar det mesta som kunden efterfrågar och är de enda i stan som har hand om både bil, båt och MC. Nyligen har vi utökat med båt på kundernas efterfrågan, säger Jörgen.

I de större lokalerna som verksamheten flyttade till i april utförs service som likställs med den som görs på originalverkstad. Detta innebär självklart också att garantierna är desamma och nybilsgarantin fortsätter att gälla precis som vanligt. I de fall som delar behövs bytas ut är det originaldelar eller likvärdiga delar som används, delar som har en fördelaktig treårsgaranti. Och inte nog med det. Autogarage ger alltid ett års garanti på sitt arbete.

Jörgen nämner verkstadens jourservice för företag som ytterligare en service som skapar nöjda och återkommande kunder. Den gör det möjligt att lämna in bilen efter jobbet och ha den fixad och klar dagen efter, innan man ska till jobbet. Hit återkommer kunder och det är alltid bra tryck i verkstaden. Bredden och kompetensen är givetvis anledningar till detta.
– Förhoppningsvis kommer kunderna tillbaka för att de är nöjda, de borde vara det i alla fall, säger Jörgen och skrattar.
2013-02-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies