132046sundbergshusochhemservice1
132046sundbergshusochhemservice3
132046sundbergshusochhemsrvice2
132046sundbergshusochhemservice1
132046sundbergshusochhemservice3
132046sundbergshusochhemsrvice2

Städ, fastighetsskötsel och måleri med kvalitet

Det jämtländska familjeföretaget Sundbergs Hus & Hemservice har sedan starten 2012 satsat på att kunna erbjuda fyra branscher under samma tak – städ, trädgårdsskötsel, fastighetsskötsel och måleri. Företagets höga kvalitetstänkande och det faktum att kunden får garanti på alla utförda arbeten har gjort Sundbergs Hus & Hemservice framgångsrika i hela Jämtland.


Fönsterputs, hemstäd, flyttstäd, gräsklippning, snöskottning, häckklippning, hustillsyn och allt inom måleri. Ja, listan blir lång på det utbud som Sundbergs Hus & Hemservice erbjuder sina kunder. Företaget drivs och ägs av det äkta paret Henrik och Veronica Sundberg. Henrik går i sin fars, Per-Roland Sundbergs, fotspår och har ett stort hjärta till måleri, snickeri och fastighetsskötsel. Per-Roland har sedan 20 år tillbaka drivit Sundbergs Måleri och totalt över 40 års erfarenhet inom branschen.
– Hantverkare går aldrig i pension, konstaterar Veronica skämtsamt.

Bland kundkretsen dominerar privatpersoner, som kan använda sig av rot- och rut-avdraget i samband med många av tjänsterna.
– Med det förmånliga skatteavdraget kan fler hushåll ägna mer kvalitetstid med familjen i stället för att ledigheten ska gå till exempelvis städning och gårdssysslor, säger Henrik. – Vi har velat komma in på den privata sektorn först och konkurrerar med vårt motto om att kvalitet lönar sig alltid i längden. Vi har fått otroligt många kunder genom rekommendationer. Och från och med i år kommer vi att satsa mer på att nå ut till företag, berättar Veronica.

För att kunna hålla den goda kvalitet, som man förknippar företagets varumärke med, ser man till att välja sin personal med omsorg. Erfarenhet i kombination med intern utbildning brukar vara den perfekta kombinationen.
– Vi lägger mycket tid och pengar på internutbildning, på så sett arbetar alla lika och följer samma rutiner så att kunden alltid känner igen sig. I längden vinner man på det, hos oss ska man alltid känna kvalitet, noggrannhet, god kundservice kombinerat med prisvärda tjänster, säger Veronica.

2013-04-08
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies