145085-dialect4
145085-dialect
145085-dialect2
145085-dialect3
145085-dialect4
145085-dialect
145085-dialect2
145085-dialect3

Sveriges bästa telefonleverantör

Med 20 års erfarenhet och 300 000 gjorda växelinstallationer vet Dialect vad kunden behöver och hur man bäst möter kundens behov. Om de ser ett återkommande problemområde bland sina kunder tar de själva ansvar för att utveckla lösningen. Det visade sig också då de tidigare i år vann pris som bästa telefonioperatör av Custice Awards, ett pris som bland annat baseras på högst kundnöjdhet.

– Vi måste vara känsliga för hur marknaden utvecklas och se vad våra kunder behöver, säger Victoria Preger, marknads- och informationschef för Dialect.

Företaget erbjuder därför en del lösningar som de själva varit med att utveckla, till exempel den mobila telefonväxeln Unified. Hjärtat i verksamheten ligger fortfarande i telefoni men den starkaste sida är drivkraften att erbjuda kompletta helhetslösningar och hela arbetsplatser med datorer, mobiler, surfplattor, headset, intranät, mejlsystem, abonnemang, telefonväxel, Officepaket, serverbackup och så vidare. Det blir också enkelt för företagen som betalar fasta priser för licenser per användare. Dialect utgår från hur kundens arbetsplats ser ut och skräddarsyr lösningen därefter.
   – Vi levererar IT- och telekomlösningar så att medarbetare på företag kan arbeta bäst där de är. Vissa arbetar mycket från bilen och då har vi lösningar för hur du på ett säkert sätt kan prata i telefon när du kör bil, förklarar Victoria Preger.

Ett exempel på just det är den mobilapp för att föra körjournal som Dialect har i sitt produktsortiment. Som oberoende kan de också erbjuda de telefoner och mobilabonnemang som passar bäst i ditt närområde.
   – Vissa mobiloperatörer har bättre täckning på en särskild ort och det tar vi i beräkning när vi erbjuder en paketlösning, förklarar Victoria.

Den lokala förankringen är viktig för Dialect i deras verksamhet och de hjälper också kunden med goda råd på den egna bloggen där de bland annat delar med sig av egna mobilrecensioner och ny forskning.
   Dialect startades som ett nätverk mellan 58 telefonhandlare som 1995 gick samman för att kunna få bättre avtal av sina leverantörer. Onekligen var det en god affär då många av deras kunder valt att stanna kvar med de förmånliga paketlösningarna. I dag finns Dialect på 50 orter, från Tomelilla i söder till Boden i norr. De kännetecknas av långa kundrelationer där många av deras kunder har stannat kvar hos dem i 10–15 år. Victoria tror själv att den höga kundnöjdheten beror på att Dialect arbetar och verkar nära kunden på den egna orten.
   – Vi finns på 50 orter och har också tekniker på alla dessa platser – vi finns nära. Vi arbetar med egna installatörer och kan även bistå med utbildningar till personalen där nya system implementeras, berättar Victoria.

Vill du ha hjälp med en lösning för din arbetsplats är du välkommen att höra av dig direkt till Dialect. De välkomnar också kontakten med intresserade franchisetagare.

2014-09-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies