145072-acapelaGroup

Syntetiska röster med den rätta känslan

Glöm den stereotypa ”robotrösten”. I dag finns det syntetiska röster som talar med känsla och inlevelse – och de är till nytta i en variation av sammanhang. Acapela group heter företaget som erbjuder lösningar för att talsätta texter på 30 olika språk. Här kan man beställa en skräddarsydd röstlösning eller köpa standardiserade röster till förmånliga priser.

I undervisningssyfte eller som komplement till en text på en hemsida. Sammanhangen där man kan dra nytta av att ha en talad version av en textmassa är många. På Acapela group har man tagit fram moderna röstlösningar som präglas av känsla och inlevelse.
   – I dag är den syntetiska rösten något helt annat än den monotona robotrösten de flesta av oss känner igen från förr, berättar Acapela groups vd Lars-Erik Larsson. Vi har arbetat i många år med att ta fram olika röstlägen och rösttyper som bidrar till en genuin och levande känsla.

Acapela group har sin verksamhet i tre länder – Belgien, Frankrike och Sverige. På så vis har företaget en unik insyn i flera olika kulturer och en bredd av lingvistiska utmaningar. Att stå på tre ben har varit en förutsättning för att nå det unika resultat Acapela group representerar i dag. Deras tjänster håller en hög kvalitet och är lättillgängliga. Själva produkten kan enkelt användas av alla standardiserade operativsystem som Linux, Apple och Windows.
   – Vår tjänst fungerar som så att vi levererar själva produkten som innehåller det syntetiska tal kunden har önskat. Den kan sedan enkelt kopplas till applikationen. I dag finns 100 olika röster på 30 språk att välja mellan.

Mans- eller kvinnoröster, ja till och med barnröster finns i det unika utbudet. Som kund kan man beställa en mer omfattande lösning eller bara ett fåtal meningar. På så vis vänder sig Acapela Group till både stora och små kunder.
   – Och givetvis kan vi hjälpa våra kunder att bygga upp en röst från grunden, tillägger Lars-Erik Larsson. Då skapar vi en produkt som är helt anpassad efter de specifika behoven.

2014-09-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies