141098-JustSimplify

Ta hjälp med alla måsten i vardagen

Önskas hjälp med att boka en resa eller räcker inte tiden till för att ta hunden till veterinären? Många har liv som är fulla av måsten som ligger och stör i vardagen. Genom att ta hjälp med att fixa dem kan sakerna strykas ur almanackan och fokus kan i stället läggas på det som är viktigt.

– Vi brukar beskriva oss som ett företag som ordnar sådant som folk inte själva hinner med för att kunna koncentrera sig på det de egentligen vill. Kunderna ringer till oss kollar om vi kan lösa något så de kan släppa det sen, förklarar Josefine Rosengren, delägare i serviceföretaget Just Simplify AB.

De kallar sig en conciergeservice som utför det mesta åt sina kunder. Det kan vara alltifrån ett företag som behöver hjälp under en längre period till privatpersoner som behöver få sin bil besiktigad eller kylskåpet fyllt tills de kommer hem från en resa. I vissa fall har även hämtning av barn ingått i arbetsuppgifterna.
   – Då har vi vanligtvis kommit lite längre i relationen med kunden och lärt känna vederbörande. Ofta kommer de privata kunderna efter att företaget de arbetar på anlitat oss, det gör att vi lär känna våra kunder och vi ser alltid till att alla uppdrag utförs på ett bra sätt oavsett om vi själva tar det eller om någon anlitas för uppdraget, menar firmans andra ägare Jenny Berglund.

De har båda jobbat i diverse olika branscher och rest mycket ute i världen. Det gör att de har mycket att hämta såväl erfarenhetsmässigt som i relationer och kontaktnät och lätt löser de problem som uppstår.
   – Vi har pratat mycket om hur vi kan dra nytta av våra samlade erfarenheter och sociala kompetens. Det vi kommit fram till är att vi försöker lösa allt en kund frågar oss om, så länge det är lagligt, säger Josefine och menar att de inte är främmande för att resa långt för uppdrag.

2014-01-06
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies