125134_Aqua-Visibility

Törstsläckande budskapsbärare

Företaget aqua visibility AB erbjuder inte bara naturligt mineralvatten från en frisk källa belägen vid Siljans strand utan levererar det även i flaskor med profiltryck. Att kommunicera med vatten har blivit långt mer framgångsrikt än vad Pär Philipson på bolaget någonsin kunde ana.

Profil- och presentreklambranschen, som utgör aqua visibilitys kundkrets, tilltalas av den enkla filosofi som ligger bakom profilvattnet.
– Alla behöver vatten, menar företagets grundare Pär Philipson som har navigerat i dryckesbranschen även innan företagets start.
Pär är övertygad om att nyckeln till aqua visibilitys framgång, utöver själva konceptet, är företagets höga servicenivå och produkttillgänglighet.
– Det ska helt enkelt vara enkelt att sälja vidare, menar han.
Slutkunden är allt från lokala snickare till advokatbyråer eller biltillverkare som Volvo, Toyota, BMW och Peugeot.

Företagets produkter är idealiska i mötes- och väntrum där dryck är ett måste och många potentiella kunder passerar. Egendesignad förpackning och etikett stärker och implementerar det egna varumärket och är enligt Pär bra mycket roligare än den gamla Ramlösa- eller Lokaflaskan. Det har även många restaurang-, café- och gymkedjor insett.
Vattnet levereras också ofta till mässor – en plattform där det gäller att få trafik till montern.
– Att erbjuda sitt eget vatten är en väldigt bra grej för att stoppa upp förbipasserande och få igång en konversation. Det låter väldigt simpelt och det är det också, säger Pär.
Frekvensen av återkommande mässleveranser är ett tecken på att konceptet är framgångsrikt. Vattnet gör att profilprodukter som ballonger, muggar och pennor känns ganska trista. Det skapar ett helt annat mervärde för kunden och i själva verket är det bara fantasin som sätter gränser för såväl design som användningsområde.
2012-11-05
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies