124072.SkandiaMarklarna.Bild1
124072.SkandiaMarklarna.Bild2
124072.SkandiaMarklarna.Bild3
124072.SkandiaMarklarna.Bild4
124072.SkandiaMarklarna.Bild1
124072.SkandiaMarklarna.Bild2
124072.SkandiaMarklarna.Bild3
124072.SkandiaMarklarna.Bild4

Välutbildade mäklare säljer bättre

Skandiamäklarna är kända för att vara en fastighetsförmedling som främst tar sig an de något mer exklusiva objekten på marknaden. I själva verket ligger fokus på kvalitet och duktiga mäklare. Det menar Andreas Mülich, marknadschef för Skandiamäklarna Sverige.

– Företaget startade i Stockholm med att etablera sig på exklusiva områden som Östermalm, Danderyd och Lidingö. Men i dag arbetar vi med allt från dyra villor till billiga lägenheter, förklarar marknadschef Andreas Mülich.

Skandiamäklarna är en franchisekedja som har funnits sedan 1980-talet. I dag finns 30 kontor i Stockholm samt 78 i hela landet. Företaget satsar mycket på att rekrytera och utbilda duktiga mäklare.

– Vårt huvudsyfte är att leverera hög kvalitet till kunden, det är en grundtes som har funnits med ända sedan starten. Det är mäklarna som representerar företaget och om de är bra blir också varumärket bra, menar Andreas.

 

För att mäklarna ska bli så bra som företaget vill anordnas utbildningsdagar där allt från försäljning och system till hur man bemöter kunderna gås igenom.

– För att arbeta för Skandiamäklarna ska man vara väl insatt i hur processerna går till och veta vad man ska göra från första mötet med kunderna för att de ska känna sig trygga, säger Andreas.

Han menar vidare att mäklarbranschen har hårdnat i och med att fastighetsmäklare har blivit ett alltmer populärt yrke. Fler och fler utbildar sig till det och oftast tar det i dag längre tid att få en fastighet såld.

– Det kan låta glassigt att vara mäklare, men det är bara runt 60 procent av de som påbörjar utbildningarna som går klart. Många hoppar av när de inser att det mest handlar om försäljning och det är ett stort ansvar då lönen enbart går på provision, fortsätter Andreas.

Han tror att Skandiamäklarna framöver kommer att profilera sig ännu mer och etablera sig på fler marknader.

– Det blir ännu ett steg i vår varumärkesutveckling.

2012-08-30
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies