126113.univent.1

Ventilerande kunskap och service

Familjeföretaget Uni-Vent ägnar sig, som namnet avslöjar, åt allt som rör ventilation. Med bred kompetens och lång erfarenhet erbjuder de alltifrån mätningar, injusteringar, utredningar och nyinstallationer till ombyggnationer, rensning av ventilationskanaler, underhåll, service och isolering.

Även om antalet tjänster som Uni-Vent utför är inom samma område är bredden och variationen stor. I samarbete med OVK-besiktningsmän kan de även erbjuda obligatorisk ventilationskontroll samt ordna eventuella åtgärder efter utförd kontroll. På så vis har företaget tagit ett helhetsgrepp på ventilationsområdet, ett område som de facto är avgörande för såväl dig som din fastighet och plånbok.

Kostas och Yvonne Papadopoulos, som driver företaget sedan 2005, har en bestämd åsikt när det kommer till de anställdas kompetens. Här har man förutom spetskompetens i många ämnen även sett till att personalen har kompetens inom allt. Den breda kunskapen erbjuds till kunder i Storstockholm med omnejd, i såväl projekt- som entreprenadform.
– Helhetskunskaperna gör att vi kan föreslå verksamhetsanpassningar som kunden inte känner till eller har tänkt på, säger Yvonne Papadopoulos som sköter administration, kundkontakt och personalfrågor.
– Vi känner till alla regler och normer, något som är ett måste för att kunna utföra ett proffsigt arbete, förtydligar verksamhetsansvariga Kostas Papadopoulos som har varit i branschen i 16 år.
Ett tecken på företagets kunskaper är det faktum att man får uppdrag av kunder med höga krav, som landsting och kommuner. Sjukhus är också en återkommande utmaning som Uni-Vent löser med bravur.

Både företag och privatpersoner utgör kundkretsen och inget jobb är för stort eller för litet. Vilket uppdrag det än handlar om är lyhördhet och en tydlig dialog med kunden grundstenarna inom verksamheten.
– Vi tar också alltid hänsyn till hyresgäster eller patienter. Det funkar inte att bara klampa in, menar Kostas.
– Vi går in i andra människors hem, då gäller det att ta sig tid och vara mjuk i kontakten, säger Yvonne.

2012-12-14
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies