”Vi lämnar aldrig en kund missnöjd”

Efter skolan övervägde Bobby Lindell att följa i sin fars fotspår och bli elektriker, men tack vare intresset för att rita och teckna föll yrkesvalet i stället på måleri. ”Som målare får jag ofta arbeta kreativt”, säger Bobby, vars bolag Bobby Lindells Måleri utmärker sig både vad gäller kundkontakt och konstnärlig ambition.

Målarna hos Bobby Lindells Måleri kommer alltid i tid, försäkrar Bobby Lindell. Något som är långtifrån en självklarhet i branschen.


– Om vi kommit överens med kunden om en tid ser vi till att komma då. Folk blir ofta överraskade över vår punktlighet, berättar Bobby, som är stolt över bolagets goda rykte bland såväl kunder som kollegor. 


I dag har företaget, som funnits i 15 år, sex anställda. Man arbetar brett med både företag och privatpersoner i hela Stockholmsområdet. Till exempel målar man fasader och möbler, gör fönsterarbeten och utför tapetsering. Det innebär att Bobby ena dagen kan måla ett industrigolv, för att nästa förvandla en ful plåtdörr till vackert trä genom så kallad illusionsmålning.


– Med rätt teknik kan du få plåten att se ut som en gammal fin trädörr, eller en pelare att se ut som marmor. Illusionsmålning är roligt, det var en av de saker som lockade mig till branschen, berättar Bobby, som annars tycker om att arbeta utomhus, till exempel med fönsterarbeten.


I framtiden planerar han dock att lämna ifrån sig penseln och kliva in på kontoret på heltid.


– Mitt mål när jag startade var att sluta måla vid 40, säger han och konstaterar nöjd att det målet snart är uppnått.


På kontoret ligger fokus i stället på kundkontakten. Både Bobby och hans anställda tycker om att träffa människor.


– Social kompetens är inte en självklarhet i branschen, tyvärr. Jag försöker alltid göra rätt för mig. Vi lämnar aldrig en kund missnöjd, utan ser till att lösa problem om de uppstår, avslutar han.

2016-05-30
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies