”Vi underlättar våra kunders vardag”

Även om Stockholms Hus & Trädgårdsservice erbjuder både trädgårds- och hantverkshjälp är det städtjänsterna som står för den största delen av företagets verksamhet. Här har man ett heltäckande utbud från stor- till flyttstädning. Dessutom erbjuder de sina kunder städprenumerationer helt utan förpliktelser.


– Tack vare rut-avdraget kan många fler ta in hjälp i hemmet. Vår typiska kund är en barnfamilj mitt uppe i karriären, men många av våra kunder är också äldre. Att ta in en städfirma kan vara ett förträffligt komplement till hemtjänsten, säger Björn Lindholm.
Han har varit med och dragit i gång Stockholms Hus & Trädgårdsservices nya era. Det här är en verksamhet som sedan länge är etablerad i branschen, men som nyligen fick nya ägare.
– För oss är det otroligt viktigt att våra kunder känner att vi är med dem. Därför ska det vara enkelt att anlita våra tjänster. Vid en städprenumeration där vi kommer kontinuerligt behöver man till skillnad från många andra städfirmor inte binda upp sig. Det går bra att avboka och justera om. Man vet aldrig vad som händer i livet och det förstår vi, säger han.

Med 60 anställda och cirka 150 uppdragsgivare vill Stockholms Hus & Trädgårdsservice ha en personlig dialog med sina kunder. Anlitar man städhjälp är det alltid samma personal som kommer. Det ska även vara lätt att kontakta kundtjänst och få ett personligt bemötande.
– Efter en första städning är vi noga med att ringa kunden och höra efter om de är nöjda. Att ta hand om både sin personal och sina kunder är grunden för en framgångsrik verksamhet, säger Björn Lindholm.
Trygghet är också ett viktigt ledord. Samtliga anställda arbetar under tystnadsplikt och som ett helförsäkrat företag ersätts eventuella skador omedelbart.
– Kunden kan lita på att vi tar vårt ansvar.

2012-10-31
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies