181060 A2

Bygger administrativ grund

För att ett nystartat företag ska lyckas behövs mer än en god affärsidé. Långsiktig tillväxt kräver att en solid administrativ grund bestående av välfungerande rutiner för personalplanering, projekthantering och marknadsföring. Genom att ge Addstructure uppdraget att bygga den grunden kan du ägna din tid åt utveckling av din affärsidé.

Hur trist det än låter så är det ett faktum att den gemensamma nämnaren för alla framgångsrika företag stavas driftsäker och kostnadseffektiv administration.


– Med hjälp av välfungerande rutiner kan man som företagare ägna sig åt det man är bra på – nämligen att driva och utveckla kärnverksamheten, säger Katarina Fégeant. 


181060 A1


Katarinas företag Addstructure står till tjänst med rådgivning och operationellt stöd på områdena administration, HR, kommunikation och verksamhetsutveckling. Efter en lång karriär inom bland annat internationell marknadsföring, fastighetsutveckling, personalplanering och administrationsorganisation kan hon idag erbjuda verksamhetsstöd med helt unik bredd. 


– Jag vänder mig till mindre organisationer i uppstartsfas där jag kan fungera som ett stöd på flera områden, säger Katarina.  


Exempel på tjänster är utveckling av rutiner för löne- och anställningsavtal, presskontakter samt implementering av administrativa rutiner såsom exempelvis faktura- och offertmallar. Vidare gör hon nulägesanalyser, formulerar framtidsvisioner samt erbjuder chefsstöd. Fördelarna med att anlita någon som i likhet med Katarina har sådan gedigen kompetensbredd är flera.  Att låta en enda person ansvara för utvecklingen av hela administrationen är för det första kostnadseffektivt men även tryggt. En ansvarig kontaktperson med ett brett ansvarsområde upplevs som avlastande och säkert. 


– Eftersom mitt perspektiv är så brett skaffar jag mig en helt unik helhetsbild av företaget, säger Katarina. En helhetsbild som gör att hon kan utnyttja hela sin kompetens till att skräddarsy de organisatoriska lösningar som bäst främjar företagets utveckling.  


Utöver svenska talar och skriver Katarina flytande engelska och franska. Hon har erfarenhet från en mängd branscher och har verkat i både svenska och europeiska organisationer.  Efter att i många år ha arbetat i både små och medelstora organisationer har hon kommit fram till att det är i de mindre sammanhangen hon vill verka. Hon eftersträvar nära samarbete med sina kunder. 


– Det krävs för att säkerställa att min lösning är den överlägset bästa för just dem, säger Katarina. 


2018-03-06
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies