195032 DBL3
195032 DBL2
195032 DBL5
195032 DBL1
195032 DBL4
195032 DBL3
195032 DBL2
195032 DBL5
195032 DBL1
195032 DBL4

Den personliga verkstaden

På DB Lastbilsservice hjälper de åkerieföretag att utföra service och reparationer på deras lastbilar. Här står kundservice och tillgänglighet högst på listan. – De kan alltid ringa oss när de får problem, vi är alltid snabba med att hjälpa till, säger Dany.

DB Lastbilsservice står alltid till tjänst när åkerier råkar ut för problem och haverier som kräver snabba åtgärder. 


      – Vi fixar både däck och reparationer och är snabba när det kommer till att lösa problem. Eftersom vi också är egna företagare förstår vi vad det betyder när en lastbil som ska dra in pengar står still, säger Dany.

Kunderna hjälper de i sin verkstad i Skogås, men de kan också åka ut till kunderna när de fått problem. Dany Haddou, Björn Jansson, Tabbi Ibrahim startade DB Lastbilsservice tillsammans för tre år sedan. De har alla lång erfarenhet av branschen och kompletterar varandra bra.


       – Vi har alla jobbat inom branschen länge och kan inget annat, säger Björn.


Företaget som är nischat mot åkerierna och hör till de mindre i branschen gör dem unika. De har många trogna och återkommande kunder som de skapat goda relationer med. Deras stora styrka ligger i bra kundservice.


       – Vi är alltid tillgängliga och håller alltid ribban högt vad det gäller kundservice. Det finns nog inte ett enda missat samtal hos oss. Alla våra kunder är VIP-kunder, säger Dany.


De har alla tre jobbat inom stora kedjor med många anställda och de vill gärna vara motsatsen, att hålla företaget litet och intimt.

 

      – Vi har valt att söka oss bort från de stora kedjorna. Det är också det som ger oss drivkraften, just för att det är litet och att vi är så organiserade inom verkstadsnivå. Här får man uppleva vad hela företagsbiten innebär, från att byta en kamrem till att sitta med bokföring, säger Dany.


Totalt är de sex anställda och här jobbar delägarna med personalen. 


        – Vi vill ha bra personal som trivs hos oss och vi ställer aldrig krav på att personalen ska göra sådant som vi själva inte skulle göra. Att jobba med det här företaget är det roligaste jag någonsin gjort, säger Björn. 

Deras kunder är små och medelstora åkerier, som de hjälper att laga bromsar, byta däck, utföra service eller vad som än kan behövas.


Kunderna kommer till största del från södra Stockholm, men hit hittar även några från den norra delen av stan. 

En annan styrka hos företaget är att de är fristående och kan sätta sina egna priser. 


        – Eftersom vi inte är knuten till någon kedja eller tillverkare kan vi hela tiden rekommendera det fabrikat som är bäst och som känns mest prisvärt. Vi är prismedvetna och tycker att vi har en bra prisbild. Många åkerier har det tufft och vi tänker alltid på dem ur ett ekonomiskt perspektiv också. Vi har alltid kunden i fokus, både ekonomisk och relationsmässigt, säger Dany. 

2019-10-14
Dela artikel
Hemsida

DB Lastbilsservice

08-121 576 70

Lyftkransvägen 4B
142 50 Skogås

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies