EM_interiorstyling.se
3 min lästid

Malin Hasselbohm: “Homestyling är mer än en trend, det är en Nödvändighet för en framgångsrik bostadsförsäljning”

Är det dags att sälja din bostad? Då vet du redan att det är en konkurrensutsatt marknad där varje extra tusenlapp i slutpriset kan göra stor skillnad. Men har du övervägt homestyling? Malin Hasselbohm, grundare av Interiorstyling.se och en erfaren stylist med över 350 framgångsrika stylingar förklarar varför homestyling inte bara är en fluga, utan en nödvändig investering för att maximera slutpriset av en bostad.

- Många tror att de kan spara in på stylingen, men det har aldrig varit viktigare än nu att ha en välstylad bostad, säger Malin. 


Hon har sett det med egna ögon: bostäder som stått ute på marknaden i evigheter får plötsligt bud och säljs snabbt, och till ett högre pris, efter att ha fått en professionell styling. Oavsett marknadssituationen är en smart och genomtänkt homestyling alltid en lönsam investering. 



Foto: Louise Franzén 


- Styling gör mycket, och det kommer alltid att behövas, förklarar Malin, som brinner för sitt jobb och ger varje bostad den unika upplyftningen den förtjänar.


- För att vara framgångsrik inom homestyling måste du kunna anpassa stilen efter varje unik bostad, säger Malin, som älskar att experimentera med olika inredningsstilar. Hon menar att en lyckad styling inte bara beror på teknisk expertis utan också på att förstå och uppskatta en mångfald av stilar.


Malin har ett nära samarbete med mäklare och erbjuder konsultationer där hon går igenom exakt hur homestyling kan maximera en bostads försäljningspris. 


- Mäklare gillar att jag kan sälja in stylingen så de kan fokusera på det de är bra på, att sälja bostaden, säger Malin.


Malin har en bakgrund i försäljning och kundservice. Hon var senast butikschef på Dyson innan hon kände att det var dags att växa vidare. 


- Inredning har alltid varit min stora passion, säger Malin. 


Hon startade sitt företag, trots rådande osäkra tider, med en tro på att hennes omfattande erfarenhet och passion skulle göra verksamheten framgångsrik. Och hon hade rätt.


- Detta är verkligen min passion. Jag har jobbat med försäljning och kundservice sedan jag var 14 år gammal och jag vill ge hundra procent från punkt A till punkt Ö, säger Malin. 


2023-09-19
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies