202013_02202013_01202013_03202013_04

Bilförsäljning med mjuka värden

Att få ett trevligt bemötande och känna att företaget är seriöst är viktigt när man ska köpa en ny bil. På Auto Sector AB i Sundbyberg, där de både köper och säljer bilar har man anammat dessa saker. Här är seriositet ett viktigt ledord. – Vi är väldigt målmedveten i allt vi gör och tycker att helheten är viktigt, det ska vara en genuin känsla och kunden ska veta att allt fungerar från start till mål i affären. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet av bilförsäljning och är uppdaterade på kundernas behov samt hur marknaden ser ut, säger Jan Hussein.

Man brukar prata om rätt person på rätt plats och för Jan Hussein är fallet precis så. Bilar har alltid varit hans stora intresse och ända sedan han var barn har han drömt om att jobba med det. Därför föll det sig också naturligt att han startade Auto Sector AB, som han nu har drivit sedan 2004.


      – Det är en rolig bransch att vara i, eftersom det är ett socialt yrke med många kundmöten.


Dessförinnan jobbade Jan som anställd bilförsäljare hos andra företag, vilket gjorde att han väl kände till branschen när han steg in i den som egen företagare.


Auto Sector AB både köper och säljer bilar och i de flesta fall kommer en kund med en bil som den vill byta in, för att uppgradera till en nyare. Utbudet är brett och i bilhallen finns verkligen en bil för alla. Här står allt ifrån sport- och lyxbilar till mer praktiska familjebilar. Jan berättar att han börjat se en förändring hos kunder där miljöaspekten spelar en allt större roll.


      – Förr handlade det mer om att man ville ha en fin bil men nu påverkar miljömedvetenheten allt mer människors val. Naturligtvis finns efterfrågan på muskelbilar kvar, även om det minskat då det inte finns ett jättestort urval av miljövänliga sportbilar i samma utsträckning som övriga bilmodeller.


När man ska köpa en ny bil tycker Jan att man som kund ska börja med att fundera på vilka behov man har och vilka krav man vill att den ska uppfylla.


     – Nuförtiden är kunderna duktiga på att kolla upp bilars egenskaper och utföranden innan de kommer hit och ofta vet de vad de är ute efter redan när de stiger innanför dörren.


Auto Sector AB samarbetar med olika försäkringsbolag och har även samarbetskontakt med Insplanet som vid behov kan göra en kundanalys, för att kunderna ska få bästa möjliga försäkringslösning på sin bil.


Företaget samarbetar med olika finansbolag, för att kunna erbjuda de kunder som behöver ett lån på sitt bilköp.

När det kommer kunder som vill sälja sin bil, gör Jan och hans anställda ett inbytestest där de kollar igenom bilen i verkstaden samt provkör den.


      – Det gör vi på nyare bilar också, även om det naturligtvis oftast är mindre fel på dem. Men det är viktigt att vara noga även med nyare bilar, eftersom vi vill stå rakryggade när vi ska sälja bilen vidare. Vi följer Motorbranschens Riksförbunds (MRF:s)  riktlinjer vad det gäller garantier och reklamationer, vilket ger en tryggheten till kunden.


Som kund hos Auto Sector AB får man också de lagstadgade garantierna som säger att bilar över 30 000 kronor har en garanti på tre månader eller har gått fem hundra mil, på de fel som bilprovningen noterar.

Läs mer...

2020-03-22 14:45

Hemsida
IMG_0400

Från design till produkt

Artikel JCK Produkter i Sävsjö är en legotillverkare som framställer detaljprodukter till kunder inom bland annat skogs -, bygg- och tillverkningsindustrin på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. – Det...
202051 01

Vilken känsla förmedlar ditt varumärke?

Artikel Vissa företagare verkar ha mer tur än andra. Företaget både utvecklas, når framgång och uppskattas av kunderna. Är det verkligen tur? Eller är det något som företagarna helt enkelt gör rätt? Zoë Devi,...
  • Auto Sector AB
  • 08-711 82 00
  • Vattugatan 16, 172 73 Sundbyberg
__ProgrammeraMera2016KarinNygards2

Digitalisera skolan

Karin Nygårds sprider digital kunskap i skolans värld

Peter_webb3

Peter Svenson

Fotograferar världens kändisar

_webb_BI1

Caia cosmetics

Skönhet är bra självkänsla och ett vackert leende enligt grundarna av det nya raketvarumärket inom smink: Caia cosmetics. 

Arkiv

© 2020, Enterprise Magazine