EM_rinse_02EM_rinse_04EM_rinse_03

Frisörkedjan Rinse – en salong för hela familjen

Till frisörkedjan Rinse kan hela familjen komma för att klippa sig. Redan när de tre bröderna startade sin första salong var det utgångspunkten för verksamheten.
– Vi har ända sedan starten satsat på att vara en familjesalong. Det ska vara enkelt för hela familjen att komma in här för en klippning, säger Tomas Isik på salongen i Bromma Blocks.

Att de tre bröderna hamnade inom branschen låg inte långt borta, då deras pappa var frisör och ägde egna salonger. 


– Jag minns att jag började vistas på salongerna redan som åttaåring och i tonåren väcktes intresset på riktigt. Mina två äldre bröder var också frisörer så det blev naturligt att gå in i branschen, säger Tomas som driver frisörkedjan tillsammans med sina bröder Özcan och Ediz.


1998 bestämde de sig för att starta en egen salong. Något som inom några år hade utökats till tre  salonger. De bestämde sig då för att låta salongerna gå under ett namn som var enkelt att komma ihåg och 2001 skapades frisörkedjan Rinse. 


Idag består kedjan av fem enheter där en del ligger belägna i olika köpcentrum i Stockholm, som Bromma Blocks, Heron City i Kungens Kurva och Skärholmens Centrum, men också i Malmö. 


– Det ska vara enkelt att ta sig till våra salonger. Det ska finnas gott om parkeringar och man ska snabbt kunna smita in för en klippning och därför har vi valt att satsa på olika köpcentrum.   


Förutom kedjan Rinse har de även ett flertal salonger där de hyr ut namnen men som hyrestagaren driver i egen regi. 


Haircare of Sweden 

Det märks att bröderna är drivna och värnar om att alltid ge kunderna god service och leverera kvalitet. De driver och jobbar själva i alla salonger tillsammans med den anställda personalen, där de erbjuder all slags behandling och har även tagit fram det egna hårvårdsmärket Exit Haircare of Sweden.




– Då vi jobbat länge i branschen och testat många olika produkter kände vi att vi ville ta fram något som vi vet fungerar. Vi har framställt produkter som är väldigt bra och vi går mot att bara använda vårt eget märke i salongerna och vi är nästan där nu. Till en början tänkte vi skapa produkterna för att använda och sälja i våra egna salonger men vi har fått väldigt bra respons och ryktet har spridit sig, så idag är det även många andra salonger som köper in dem. 


Nöjda kunder och lyckat koncept 

Precis som för många andra företag och branscher har året med coronapandemin även påverkat Rinse. 


– Det har påverkat frisörmarknaden och hela köpmarknaden och har varit väldigt tufft. Men vi har valt att kämpa på och gjort allt vi kan för att minska smittspridningen, vilket uppskattas av våra kunder. 


Deras ambition inför framtiden är att fortsätta verka och jobba som de gör idag men att eventuellt utvecklas i framtiden om rätt tillfälle och plats dyker upp. 


– Ambitionen är att fortsätta jobba med de enheter vi har och kanske öppna något mer om vi hittar något som har ett bra läge och som vi känner att vi vill satsa på.  


Tomas och hans bröder brinner verkligen för yrket och för människor. Att de skapat en frisörkedja med flera enheter som funnits på marknaden i så många år siar om många nöjda kunder och ett lyckat koncept.

Läs mer...

2021-02-04 15:45

EM_MOB_1

Uppdrag åt bostadsrättsförening skapar trygghet för Mattias

Artikel Det ser stabilt ut med uppdrag för Mattias Olsson. De senaste sju åren har han haft en hel del uppdrag att göra i lägenheter åt Brf Ängsknarren på Kungsholmen, Stockholm. Han klarar av mycket själv och...
www.enterprisemagazine.se - www.azdesign.se - 24-02-2021

Så ökar du trivseln på kontoret

Artikel
    6

    Löwengrip

    Från bloggare till influencer och superentreprenör. En 14 år lång resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran i samtid och samverkan. Nu med det nya varumärket Löwengrip.

    _Skincity-pressbild

    Eldsjälen bakom skönhetsimperiet

    Professionell hudvård online

    Holknekt_webb3

    Per Holknekt

    Från brädan till scenen

    Arkiv