EM_Herrljunga hotell & konferens_02
2 min lästid

Hotell med känsla för service

På Herrljunga Hotell och Konferens möts man av en härlig atmosfär och hög kundservice. I trevliga miljöer erbjuder de allt ifrån konferenser och vällagad mat till Quiz-kvällar och After Work.
– Här finns allt man behöver, säger Stefan Mikulic.

Herrljunga Hotell och Konferens är en välbesökt plats, inte minst av arbetare som övernattar eller företag som håller konferenser. Men även privatpersoner  kommer hit för att njuta av god à la carte eller en trevlig Quiz-kväll. Här är allt genomtänkt i minsta detalj, från vackra glas till servetter med egen logga. 


Ny matsal 

Stefan Mikulic som driver hotellet sedan åtta år tillbaka har både en lång erfarenhet och känsla för service. Innan han började jobba på hotellet som ägs av Herrljunga Cider arbetade han som restaurangchef på en restaurang och nattklubb i Göteborg under 20 år. Stefan som har ett genuint intresse för både service och sitt yrke har under sin tid på hotellet renoverat och förnyat stora delar av den. 




– Jag har gjort det sedan dag ett. Det är alltid kul att förnya, det ger en nytändning. Jag driver det här som mitt eget ställe och har fria händer, säger Stefan.

 

Just nu är de i färd med att färdigställa den nya matsalen och under sommaren kittades konferensrummen upp med nya skärmar. 


Vällagad husmanskost 

Under veckorna består många av hotellets gäster av företagskunder, medan helgernas gäster till största del består av privatpersoner. Hotellet rymmer 30 enkel- och dubbelrum. Här finns också ett rum som fått namnet Sviten och som trevligt nog används som ett gemensamt vardagsrum för hotellgästerna där de kan umgås och rymmer både bastu och tv.  


För företagarna finns mycket att tillgå på hotellet. Förutom fina konferenslokaler har de också After Work varje fredag. 


– Här finns allt som man som företagare behöver, konferenslokaler och bra mat som lagas från grunden. Det är även många privatpersoner som kommer hit på fredagarna och vår ambition nu är att även få igång lördagarna i och med att vi renoverat restaurangen. 


På hotellet råder en hög kundservice, då man alltid är mån om sina gäster och vill att de som besöker dem ska trivas. 


– Vi fixar och tricksar och gör allt vi kan för att de som kommer hit ska trivas, avslutar Stefan. 

2021-10-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies