EM_Liwing Ma¨klarbyra°_02

Mäklarbyrå med genuin känsla för sina kunder

Hos Liwing Mäklarbyrå sätter man kvalitet framför kvantitet och lägger stort fokus vid att ge varje kund och affär tillräckligt med tid och engagemang.

Liwing Mäklarbyrå i Karlskrona ägs och drivs av de två delägarna och fastighetsmäklarna Ida Ivarsson och Linn Walderton. De hade båda jobbat som mäklare under många år när de beslutade sig för att starta eget.


– Vi har alltid haft tankar och idéer om hur vi vill arbeta och hur vårt marknadsmaterial ska se ut, men det är lätt att man blir låst i ett koncept när man jobbar som anställd och inom en franchisekedja. Vi beslutade oss därför för att starta eget och vara fristående, vi vill lägga mer tid på kunden, istället för att hela tiden jaga nästa affär, säger Linn.


De startade företaget under våren 2020 och idag jobbar också den anställde fastighetsmäklaren Cecilia Tibblin på Liwing Mäklarbyrå. De har alla tre jobbat ihop tidigare och tillsammans utgör de ett sammansvetsat team som kompletterar varandra bra. Tillsammans har de också mer än 25 års erfarenhet att stoltsera med. 




Unika bostäder

Liwing Mäklarbyrå jobbar i Karlskrona med omnejd och tar sig an både lägenheter och hus. Deras stora kunskap och många år i branschen gör att de också kan ta sig an lite mer unika bostäder.


– Vi har en gedigen kunskap inom villaförsäljningar, både när det kommer till själva försäljningsprocessen men även inom byggnadsteknik då vi varit med på våra kunders besiktningar i över 10 år bakåt i tiden. Dessutom älskar vi historia och har stor kunskap om olika byggnadsstilar. När vi säljer en äldre bostad med mycket historia gräver vi gärna lite extra i arkiven och lyfter fram det som är tidstypiskt för husets ursprung, menar Linn.


När en ny kund kontaktar Liwing Mäklarbyrå bestämmer de ofta ett första möte hemma hos kunden, för att kunna bilda sig en uppfattning om bostaden och ge förslag på en försäljningsplan utifrån kundens önskemål och behov.


– Vi vill alltid komma hem till kunden och titta på bostaden för att kunna göra en professionell marknadsvärdering och samtidigt samla på oss intryck och fakta om huset. Därefter lämnar vi alltid en skriftlig och specificerad offert, då vi vill vara så transparent mot kunden som möjligt, säger Ida.


Kvalitativ marknadsföring 

På Liwing Mäklarbyrå råder många mjuka värden. Här finns en genuin känsla och vilja av att alltid hjälpa sina kunder.


– Vi ser alltid till att ha tillräckligt med tid för varje kund och bostad. Vi vill leverera kvalitet framför kvantitet och vill inte stressa igenom viktiga förberedelser, visningar eller budgivningar.


Liwing Mäklarbyrå lägger också stor vikt vid marknadsföringen, något som de ofta får beröm för.


– Vi lägger mycket tid på att skapa en bra och säljande annons. Dessutom analyserar vi alltid målgruppen för bostaden och fokuserar sedan på det vi tror är viktigt för dem. Vi får ofta höra att vi har fina annonser och att bilderna stämmer överens med verkligheten, säger Cecilia.




Nära kundrelationer 

På mäklarbyrån råder en glad och positiv inställning och på kort tid har de skapat många goda kundkontakter och nära relationer.


– Sedan starten har vi fått mycket fin respons från kunderna. Ett av målen är att få återkommande kunder och att våra kunder ska känna att de kan ringa oss för att få råd, även om de kanske ska köpa en bostad av någon annan mäklare, säger Ida.


På Liwing Mäklarbyrå finns ett genuint engagemang som genomsyrar hela verksamheten. Här är det äkta och mjuka värden det allra viktigaste.


– Att sälja sin bostad är ofta en av de största affärerna man gör i livet och vi tycker att det är en ära att få hjälpa våra kunder till en trygg och bra bostadsaffär. Även om vi jobbar med försäljning ser vi det som att vi hjälper människor. Vi kan påverka så otroligt mycket och vi gör det med hjärtat, avslutar Linn.

2021-07-05
Dela artikel

Liwing Mäklarbyrå

Tel: 0455-800 29

Adress: Järnvägstorget 8C, 371 57 Karlskrona

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies