IMG_4481205017_1205017_7205017_5

Unik presentbutik med nostalgisk känsla

I Gullvis Presentbutik möts kunderna av en trivsam och nostalgisk känsla. Här har hon fyllt hyllorna med inrednings- och presentartiklar som inte går att hitta var som helst.

Att den välfyllda presentbutiken i Karlskrona är Gullvi Svenssons stora passion tar inte lång tid att förstå. Hon som själv har ett intresse för äldre saker har verkligen utformat butiken personligt.

   – Jag tycker att det är jättekul att ta in lite annorlunda saker och brinner för nostalgi, förklarar hon.

   Innan Gullvi öppnade butiken började hon i liten skala med att testa att sälja saker på marknader och andra evenemang.

När det dök upp lite lediga lokaler började hon att titta på dem och när hon kom till lokalen som butiken ligger belägen i idag tilltalande den henne direkt.


Ett stort inredningsutbud

Hos Gullvi finns ett stort inredningsutbud, från små till större detaljer. Alltifrån förvaringskistor i olika storlek till vackra tavlor med djurmotiv och inredningsdetaljer med marint tema.

Här finns också ett gediget sortiment av vykort i cirka tusen olika utföranden.

   – De finns i alla möjliga storlekar och med olika motiv. Många kort är med blommor och fåglar som ger känslan av äldre motiv, som födelsedagskort såg ut på 50-talet.

   I butiken säljer Gullvi också tofflor. Hon har en del i lager men mestadels tar hon upp beställningar, som sedan tillverkas av en man i trakten.

   – Jag har ett 50-tal olika tofflor i läder med olika remmar, så det finns många alternativ. Här kan man verkligen få personliga tofflor.

   I butiken finns också många nostalgiprodukter från 50- och 60-talet med Elvis, Marilyn Monroe och andra kändisar som är karakteristiska för årtalen.




Långväga entusiaster kommer

Gullvi som är intresserad av amerikanska bilar och själv äger en Cadillac har också många

USA-inspirerade produkter.

   – Det är en hel del långväga entusiaster som kommer till butiken för att se sortimentet. Kunder som bor i närheten brukar också ta med sig nya människor hit när de får gäster, då de tycker att det är häftigt att visa dem butiken.

   Trots att butiken är välfylld och rymmer lite av varje så ger den inget rörigt intryck. Gullvi berättar att det ofta kommer kunder som går många varv i butiken och ändå upptäcker något nytt varje gång.

Till butiken kommer personer i alla åldrar men majoriteten är äldre.

   – Jag försöker hålla ett bra pris på mina kort och det tror jag drar den äldre generationen. Det finns mycket att välja på för en rimlig peng.




Tomtar, bonader och julsaker

Inför julen byter butiken skepnad och fylls med tomtar, bonader, vykort och mycket annat som hör julen till men behåller den röda tråden av vintage.

   – Vid jul byter vi helt sortiment, från att vara en vanlig presentaffär till att bli en tomteverkstad. Då blir det produkter som känns riktigt gamla och genuina och det är den mysigaste tiden på hela året.

Gullvi som på sidan av butiken har ett annat jobb har en anställd i butiken under dagtid men hoppas att hon i framtiden kan ha butiken som sin heltidssysselsättning.

   – Jag önskar att jag kan leva på detta. Ett första steg kommer vara att jobba med en webbshop så att jag får ett till ben att stå på, avslutar Gullvi Svensson.


Läs mer...

2020-11-02 15:55

My Post

Salong med personlig känsla

Artikel På Signes salong i Nässjö får kunderna inte bara ta del av Signes stora kunnande. Här blir de också bemötta med stor service och personligt engagemang. – Här får man vara som man vill och jag personligen...
03

Liana Technologies internationella undersökning avslöjar: Journalister använder pressmeddelanden mer än någonsin!

Artikel Så tycker journalisterna: Vilka är ingredienserna i ett lyckat pressmeddelande?
    • Gullvis Presentbutik
    • Tel: 0705-49 49 45
    • Ronnebygatan 28, 371 33 Karlskrona
    _webb_BI1

    Caia cosmetics

    Skönhet är bra självkänsla och ett vackert leende enligt grundarna av det nya raketvarumärket inom smink: Caia cosmetics.

    Cecilia5

    Cecilias Hed Malmström

    Sveriges första kvinna på sydpolen.

    6

    Löwengrip

    Från bloggare till influencer och superentreprenör. En 14 år lång resa som fostrat en kvinnlig entreprenör med en enormt stark förankran i samtid och samverkan. Nu med det nya varumärket Löwengrip.

    Arkiv

    © 2020, Enterprise Magazine