Em_01
3 min lästid

Verkstad med helhetslösning i Södertälje

Hos BDS Antons Car Service kan kunderna få en bekväm helhetslösning för sin bil. De erbjuder allt ifrån service och reparationer till däckbyte på alla slags bilmärken och bilmodeller.

Hos BDS Antons Car Service finns en stor kunskap och erfarenhet men också en stor känsla för service. Här värnar man verkligen om kvalitet och att varje kund ska känns sig bra bemött.


– De ska gå ut härifrån och känna att de fått bra service och ett fint utfört arbete till ett bra pris. Jag vill också att de ska känna sig nöjda och trygga, säger Even Anton. 


Den trivsamma bilverkstaden i Södertälje har funnits i tolv år men för två år sedan började den drivas i ny regi då Even Anton tog över verksamheten efter sin pappa. Even hade jobbat på företaget under flera år och kände att det var dags att ta nästa steg och ta över firman. När han tog över kontaktade han BDS, anslöt sig till dem och blev då BDS Antons Car Service. 


– Under dessa två år har utvecklingen av föreget verkligen blomstrat och vi växer månad för månad. Idag har vi även en reservdelsbutik, något vi inte hade tidigare. Vi är fem anställda och omsättningen ökar ständigt, säger Even. 




Verkstad för elhybrider 

På BDS Antons Car Service tar de emot både privatkunder och företagskunder. De samarbetar även med olika försäkringsbolag inom försäkringsärenden. Evens vision med anläggningen är att kunderna ska få allt samlat på ett och samma ställe. 


– Som kund ska man inte behöva åka till flera ställen. Här har vi reservdelarna på plats, erbjuder bilvård, lagning, service och däckbyten.


Företaget som ständigt ligger i framkant håller just nu på att utbilda sig inom elhybrid, något som de kommer att börja jobba med från årsskiftet. 


– Vi är en av åtta handplockade verkstäder i Sverige som är anslutna till BDS och som får gå denna utbildning. Vi kommer att satsa mycket på detta och vår ambition är att kunna byta batterier helt och hållet på dessa bilar. 




En verkstad med gott rykte 

Even som har ett stort intresse för bilar men också för service brinner verkligen för verksamheten.


– Det som driver mig är när man får beröm från kunderna. Senast idag kom det in en kund som aldrig varit här men som hört så gott om oss. Sånt får mig att känna att vi verkligen gör något bra.


I Evens framtidsvisioner finns att växa, utan att tumma på varken service eller den familjära känslan. Till företaget söker sig många nya kunder men också stamkunder som besökt dem under många år. 


– Hälften av våra kunder har vi haft under många år. De vet vad de får. Vi ger en bra och personlig service, är ärliga och håller oss på en bra prisnivå, avslutar Even. 


2022-01-17
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies