204013_01204013_03204013_02

Städtjänster med omtanke om människor och miljö

Med ett stort miljötänk, korta avtal och skräddarsydda lösningar förser MJ-Service AB sina kunder med städtjänster och andra hushållsnära tjänster av olika slag. De städar såväl kontorslokaler som industrier och gör hemstädning åt privatpersoner, allt med stor service och kvalitet. – Våra ledord är att vi vill ge kunden tid som de inte har och att de alltid ska få trivsamma miljöer när de anlitar oss, säger Jonas.

MJ-Service AB drivs av paret Jonas och Mariana Bergström. De träffades när de jobbade på samma företag och blev så småningom ett par. Efter några år bestämde de sig också för att starta eget. Paret funderade under en tid vad de skulle göra och kom fram till att ett allservice-företag inom städbranschen låg dem närmast.


Idag har de drivit MJ-Service i två år och hunnit etablera sig på marknaden.

Kunderna består av både privatpersoner och företag där de skräddarsyr lösningar för varje kund. Gemensamt för alla städuppdrag är att de utför dem med stor omtanke om miljön.

    – Vi har alltid kört efter miljövänlighetsprincipen, då vi använder miljövänliga medel och gamla husmorsknep. Vi kör också med ”rent vatten” principen, då vi städar med ett visst vatten för att slippa använda kem, förklarar Jonas.

    I dessa tider, då Coronapandemin härjar, är det viktigare än någonsin att tänka på rutiner för att inte sprida smitta. Dock är det en rutin som företaget redan haft sedan starten.

    – Vi använder alltid rumsbundna moppar och trasor för varje rum, så det inte ska sprida smitta. Dessutom bär vi alltid handskar och går inte nära personer som finns på kontoret. Det är viktigare än någonsin idag men det är en princip vi haft hela tiden, förklarar Jonas.

    Deras städrutiner och känsla för kundservice har gett dem många stamkunder.

    – Många av våra kunder säger att vi är de sista som de kommer att ta bort när de gör nedskärningar, säger Jonas.

    Hos privatpersoner utför de till största del veckostädning och de som använder sig av företagets tjänster kan också nyttja RUT-avdraget.

    De utför också storstädningar inklusive tvätt av textilier och samarbetar även med Svensk Fastighetsförmedling, då de utför foto-,visnings- och flyttstädningar enligt mäklarsamfundets riktlinjer.

   – Kunderna kan anlita oss för hela konceptet vid en försäljning. Många tycker också att det är skönt att lämna bort städningen när det gäller ett dödsbo, eller flytt, säger Mariana.

    Företaget utför också en hel del andra hushållsnära tjänster.


I företaget jobbar Mariana och Jonas själva och har kunder i såväl Gnosjö, Gislaved, Värnamo som Vaggeryd men även i Jönköping, Nässjö, Eksjö och Ljungby.

I alla uppdrag de utför lägger de stor vikt vid noggrannhet och kundnöjdhet.

    – Vi vill ge kunden allt när vi kommer till dem och att de dessutom ska känna en wow-upplevelse, säger Mariana. 

När man ska anlita ett städföretag, oavsett om man är privatperson eller företag, tycker Mariana och Jonas att man ska se upp med långa avtal.

    – Man ska aldrig binda upp sig vid ett långt avtal, det kan vara förödande. Många städbolag överlever genom långa avtal som är bindande på flera år. Då skickar de bra personer i början för få igenom avtalet, för att senare utföra mindre bra städningar. Vi har också avtal men däremot har vi två veckors uppsägning, vilket gör att vi aldrig kan slarva med vår städning, säger Jonas.


I framtiden, när coronakrisen är över, hoppas Mariana och Jonas på att kunna växa och så småningom anställa.

    – Vi har många idéer som vi håller tillbaka på, bland annat konceptet med rent vatten och något som heter Rent Hus, där vi kommer att tvätta fasader och tak, som också är berättigat för

RUT-avdrag. I våra framtidsplaner finns även att vi ska gå kurser för att certifiera oss, detta är ett krav för att få vissa större kunder.

    Under de två åren som Mariana och Jonas drivit företaget har de fått mycket fin återkoppling från kunderna.

    – Vi får ofta höra att vi är noggranna och positiva. När en ny kund bokar in oss gör vi dessutom alltid ett hembesök som är helt kostnadsfritt och det är inte så vanligt bland städföretagen men det ger kunden en stor trygghet, avslutar Mariana.

Läs mer...

2020-07-01 09:00

Skicka förfrågan
204105_10

Kundanpassade sportfiskebåtar med högsta kvalitet och säkerhet

Artikel Med stor kunskap och många innovativa idéer skapar Innovator Boats i Habo AB kundanpassade sportfiskebåtar med kvalitet och känsla. – En tyst, bekväm och säker båt är oerhört viktigt när man är ute på...
204092_03

Ur ett holistiskt perspektiv

Artikel På Ditt Sanna Jag utför Susanne Svensson frekvensbehandlingar med Ki-Flow, ansiktszonterapi kombinerat med faceliftning samt reningskurer. Hit kan kunder som lider av stressproblematik eller olika slags...
  • MJ-SERVICE AB
  • Tel | 0727-07 29 19
  • Korslidvägen 3, 331 93 Värnamo
naim 4

Superdesignern Naim Josefi

Skapar magi.

_Jimmy1

Jimmy Schönning

Njutbart hemma!

_Skincity-pressbild

Eldsjälen bakom skönhetsimperiet

Professionell hudvård online

Arkiv

© 2020, Enterprise Magazine