154064 AudiCenter
154064 AudiCenter0
154064 AudiCenter
154064 AudiCenter0

Audi gör bilägandet enkelt för dig

Audi Stockholm har fem anläggningar med försäljning och verkstad samt en verkstadsanläggning. Vi har träffat Audi Center Smistas platschef Tomas Lennström för att prata kärnvärden, företagserbjudanden och Audi förstås.

År 2006 och nästkommande år blev produktoffensivens tid för Audi. Hela programmet förnyades och modellerna A3, A4 och A6 fick sällskap av A5 och SUV-modellerna Q7, Q5 och Q3. För några år sedan dök R8 upp, det sportigaste du kan köra, samtidigt som Audiportföljen fylldes på med fler S- och RS-modeller.

Att kunna erbjuda kunderna en premiumbil som Audi är bra, men det är minst lika viktigt att satsa på högklassig service, menar Smistas platschef Tomas Lennström.
   – Audi är en fin produkt och därför är det viktigt att även servicen ligger på samma nivå. Vi lägger mycket energi på att ta hand om våra gäster och är tydliga i vår kommunikation. Målsättningen är att göra bilägandet så enkelt som möjligt för dig, säger han.
Företagets kunder befinner sig med andra ord i trygga händer.

Personligen attraheras Tomas av Audis tre kärnvärden: sportigheten, dynamiken och progressiviteten.
   – Vi har väldigt avancerad produktteknik, som lever upp till våra höga kvalitetskrav. Personligen gillar jag att fokusera på kunderna och säkerställa att arbetet utförs enligt överenskommelse.
Han betraktar kundvården som en viktig del i processen, då den är helt avgörande för bland annat antalet stamkunder.

Audi skräddarsyr även produkter efter kundföretagens behov eftersom de tenderar att vara mer binära i sina beslutsprocesser.
   – Först diskuteras basbelopp och sedan erbjuder vi produktpaket eller helhetskoncept utifrån det. Vi är proffs på att sälja och serva bilar, samtidigt som vi kan erbjuda bra serviceavtal och attraktiva finansieringslösningar.
För att underlätta kundernas vardag sköter Audi även om bokföringen av kostnader åt kunden, som sedan får en sammanställd faktura när arbetet är klart.
   – På så sätt kan kunderna ägna sig åt sin egen kärnverksamhet i stället, avslutar Tomas Lennström.

2015-06-08
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies