131008_mycupofteahomestling2
131008_mycupofteahomestyling1
131008_mycupofteahomestyling3
131008_mycupofteahomestling2
131008_mycupofteahomestyling1
131008_mycupofteahomestyling3

Styla bostaden – det lönar sig

Att styla sin bostad inför försäljning lönar sig alltid och det gäller inte bara rika personer med märkvärdiga villor. Det menar Cecilia Ramstedt och Emma Wiorek som driver My Cup Of Tea Homestyling i Huddinge söder om Stockholm.

– Till oss kan vem som helst ringa för att få hjälp med att styla sin bostad. Vi samarbetar mycket med mäklare, men har även en hel del uppdrag från privatpersoner som ska sälja, säger Cecilia Ramstedt som arbetat med inredning under många år.
Det började med att hennes man, tillika Emmas pappa, inte själv hann med att styla de bostäder han byggt eller renoverat i sitt företag. Efter att de hjälpt till en del, mest för att det var roligt, bestämde sig Cecilia och Emma för att tillsammans satsa helt på homestyling. De startade företaget My Cup Of Tea Homestyling som i dag har pappa Peters företag Browax AB som en av sina största kunder. Men de letar alltid efter fler.
– Vi tycker att det skulle vara kul även med nya typer av samarbetspartner som den offentliga sektorn eller privatpersoner som vill ha hjälp att inreda utan att de ska sälja. Vi kommer även att själva börja fotografera de objekt som ska säljas för att bilderna ska bli som vi tänkt oss. De ska erbjudas en helhetslösning, menar Emma Wiorek som tillsammans med Cecilia framöver har planer på att öppna en webbshop med försäljning av de möbler och inredningsdetaljer de använder.

Vid ett nytt objekt börjar Cecilia och Emma alltid med att känna av och lyssna noga på vad bostadssäljarna önskar. De menar att det alltid är lättast att få helt fria händer men att de självklart tar hänsyn till särskilda önskemål.
– Det är viktigt för oss att inredningsstilen anpassas efter varje enskild bostad. Därför gör vi inte bara om till exempelvis supermodernt utan blandar ofta gamla möbler med nya för att känslan ska bli personlig. Det ska egentligen inte synas att vi har varit där, alltså inte se för ”stylat” ut. Vår ambition är att skapa känslan av att ”här vill jag bo” säger Cecilia.


2013-02-12
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies