Pizza, pasta, kebab, sallad och hamburgare är några utsökta exempel på vad du hittar på menyn hos den omtyckta restaurangen Ruccola.
Ruccola slog upp sina dörrar för första gången år 2008 i Vällingby och idag finns restauranger på sju olika ställen runtom i hela stockholm. Inom kort ska ytterligare en restaurang öppnas upp i Jakobsberg.
- Målet är att ha minst tio stycken enheter här i Stockholm och att i framtiden bli en franchisekedja med restauranger i hela landet säger grundaren Ihsan Arikan som började bygga sin trogna kundkrets redan innan han startade eget.
Vi befinner oss på Ruccola i Åkersberga där vi får ta del av hans resa från diskpojke till att bli en driven entreprenör. Ihsan kom till Sverige när han var arton år och började arbeta med att diska på en pizzeria. Snart gick han vidare till att baka pizza vilket skulle komma att bli en livslång passion.
- Jag har alltid haft drivet och mitt mål är att utvecklas så mycket som jag bara kan, jag vill inte slösa en enda minut berättar Ihsan som själv jobbar i köket än idag där han alltid strävar efter att leverera högsta kvalitet.
Ganska snart så började det goda ryktet om Ruccola att sprida sig i Stockholm och kunderna ville att restaurangen skulle öppna upp på fler ställen.
- Vi har satsat på service och kvalitet till ett bra pris. Det kanske är därför kunderna väljer att fortsätta komma tillbaka säger Ihsan. Vi vill ge samma kvalitet och goda smakupplevelse varje gång man kommer.
Ruccolas Oxfilepasta är en rätt som har blivit väldigt populär bland kunderna. Även deras fräscha sallader med bland annat mozzarella, halloumi, honung och chevreost har blivit en stor kundfavorit.
- Jag ger kunden det som står på menyn. Vissa ställen använder sig av biff istället för oxfile och lufttorkad skinka istället för riktig parmaskinka. Vi lurar inte kunderna för då är det oss själva som vi lurar i slutändan när vi förlorar kunderna berättar Ihsan.
Genom att använda sig av samma högkvalitativa råvaror och beprövade recept så tummar Ruccola aldrig på kvaliteten. Deras kebab grillas på plats och skärs med automatiska robotar för att hålla samma grillning, konsistens och tjocklek. Här har man lagt ner lika mycket tanke och kärlek bakom varje rätt, inte bara pizzorna.
- Vi använder oss av råvaror från kända märken. Det kanske blir lite dyrare för mig men då vet jag vad jag serverar till kunderna och det är viktigt för mig förklarar Ihsan som själv brukar besöka sina restauranger som gäst för att få hela upplevelsen ur kundernas perspektiv.
Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.
Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.