Under 2018 hjälpte vi högskoleprovskurser.se med att genomföra en marknadsföringskampanj...
– Vi blev kontaktade precis i samband med lanseringen av vår handbok ”Högskoleprovet - Metoderna” och vi såg vår medverkan som ett bra sätt att nå ut till fler människor. Vi fick en välskriven artikel och efterföljande spridning i sociala medier som gett goda resultat. Samarbetet har varit proffsigt med ett trevligt bemötande.
– Jag blev uppringd av Danny Nilsson på Enterprise Magazine som bokade in ett möte med mig och mitt företag. Under intervjun bestämde jag mig för att köra på. Danny är lättsam och ärlig och försöker inte sälja tjänster jag inte har behov av vilket känns bra.
– Jag tycker att samarbetet med Enterprise Magazine har fungerat smidigt från start till slut. De är lyhörda för vad jag som kund önskar och arbetar snabbt. I mitt fall gick det undan med både video och artikel som behövde komma ut snabbt då jag precis öppnat. Det uppskattas verkligen!
– Många tycker att videon är rolig och som funnit mig via deras marknadsföring. Skulle ni rekommendera Enterprise Magazine och i så fall varför? Jag rekommenderar varmt Enterprise Magazine. De skapar material efter kundens behov och det är intressant med statistiken från marknadsföringen som man får ta del av.
Malin Jönsson Däckdrottningen AB
Enterprise Magazine har sammanställt två artiklar, ett om vardera Quality...
– Samarbetet har varit bra och vi kommer att fortsätta i en serie av reportage under året. Vi valde att medverka för att reportern har ett genuint intresse och trodde på vårt sätt att arbeta och att se framtiden i hotell- och turistbranschen. Vi fick en ökning av leisure-gäster vilket var den målgrupp som vi hade överst på önskelistan för den aktuella perioden. Under en månad hade vi nästan 200 hotellnätter inom denna målgrupp. Jag rekommenderar Enterprise Magazines tjänster dels för att man får det fysiska magasinet till sin arbetsplats för gäster och anställda att titta i, dels för användningen av Facebook som marknadsföring. Sociala medier är outstanding i alla lägen!
Camilla Sandström, hotelldirektör och vd för Quality Hotel Nacka och Quality Hotel Prince Philip
Enterprise Magazine har producerat och publicerat en artikel om Fröken...
– Vi ville prova något nytt och detta var ett test från vår sida, men redan efter första spridningen var det många kunder som kom in och sa att de hade läst artikeln.
– Vi rekommendera att man kör artikelspridning vid flera tillfällen eftersom responsen främst på Facebook kommer efter ett par spridningar. Till exempel valde vi att ha en semmel-kampanj under en av spridningarna som gav en enorm respons. Vi dubblade försäljningen av semlor från föregående år tack vare av spridningen på Facebook.
Emil Frick och Stefan Johansson, ägare av Fröken Brogrens
AGERA ADVISER HR är inte bara HR-konsulter utan även HR Advisers. HR-chefer...
– Vårt bolag stod inför nya utmaningar där vi hade högt uppsatta mål att växa och öka omsättning, vinst och antal anställda. Vi ville hitta ett sätt att marknadsföra oss som tydligt visade att vi är ett attraktivt konsultbolag för såväl anställda HR-konsulter, fristående samarbetskonsulter som för våra kunder.
– Samarbetet med Enterprise Magazine kändes enkelt och rätt sätt för oss att i vår marknadsföring proffsigt kunna nå ut till så många beslutsfattare som möjligt, och vi fick mycket, mycket mer utav marknadsföringen än vad vi hade kunnat hoppas. Responsen har varit helt fantastisk! Jag fick ett mycket bra stöd från redaktionen som gjorde att den första artikeln blev både snygg, välskriven, personlig och affärsmässig. Den träffade helt rätt! Jag använde sedan artikeln själv i min riktade marknadsföring och jag kan ärligt säga att artikeln gav mig precis det verktyg jag behövde för att få ut vårt budskap och erbjudande till såväl kunder som konsulter på absolut bästa sätt! Artikeln gjorde verkligen skillnad för oss!
– Redaktionen på Enterprise Magazine var som en del av vårt företags marknadsavdelning. Jag rekommenderar varmt att ta chansen att uppleva den respons som vi fått genom artiklarna och för bästa resultat samtidigt planerar att också använda artikeln i sin egen marknadsföring.
Restauranggrossisten Axfood Snabbgrossen erbjuder ett brett sortiment av...
–Jag fick besök av en påläst och engagerad kvinna på Enterprise Magazine. Hon intervjuade mig och visade ett stort och genuint intresse för vår verksamhet. Vårt samtal resulterade i ett riktigt bra reportage som låg i linje med vad vi ville få fram. Är du sugen på att synas och marknadsföra ditt företag på bästa sätt? Låt då Enterprise Magazine hjälpa till. De har koll!
På Facebook har en redaktionellt skriven artikel med tillhörande film spridits...
– Vi på A-gruppen vill alla tacka Enterprise Magazine för en mycket kvalitativ produktion av filmen om vår verksamhet. Ett stort tack för deras proffsighet, att de varit tillmötesgående och lätta att samarbeta med. VD för A-gruppen är Peder Sundquist som uttrycker ett speciellt tack till Björn Ekegren på Emirates som gjorde det möjligt att filma i en bra miljö och Malin Stedt i A-gruppen för en fantastisk skådespelarinsats. Filmen om A-gruppen har redan använts i flera sammanhang för marknadsförings- och informationssyfte och A-gruppen kommer ha nytta av filmen många år framöver.
Åbyskolan i Västerhaninge har målet och ambitionen att ständigt ”lyfta”...
– Enterprise Magazine är en tidning jag ofta läser och tycker väldigt mycket om. Att samarbeta med redaktionen genererande en fin artikel som nådde ut till många läsare. Efter att artikeln fick spridning nåddes vi av en hel del kommentarer med god respons. Det gläder oss att vi lyckades nå ut till den mängden läsare och att man fått upp ögonen för Åbyskolan igen.
I ett samarbete med Fleninge förskola, belägen i just den lilla kyrkbyn...
– Vi vet att artikeln mottagits väl. Vi har fått fler barn till förskolan och jag anser det ha varit ett smidigt sätt att marknadsföra sig på. Det som främst varit bra är att samarbetet varit flexibelt. Man har kunnat ändra i den digitala marknadsföringen under tiden som artikeln spridits, att exempelvis få rätt bild till rätt årstid. Jag ser många fördelar med att marknadsföra sig på detta sättet och låta fler ta del av hur vi arbetar på förskolan. Det är dessutom enkelt att dela artikeln på egen hand, samt att jag sett att föräldrar delar den, vilket självklart gläder oss!
Annika Pehrsson, förskolechef
Enterprise Magazine har redaktionellt marknadsfört Folkets hus Nynäshamn...
– Vid ett tillfälle hjälpte Enterprise Magazine till att sprida nyheten om att Lars Vegas Trio skulle uppträda under folkets hus julbord. Vi delade upp vår spridning på tre redaktionella kampanjer. Under andra kampanjen där vi marknadsförde våra kommande julbord fick vi en bra effekt på spridningen av artikeln och bokningar på julbordet kom från nya geografiska områden i Stockholm med omnejd.
Enterprise Magazine har skrivit en artikel om Nordens största frisörkoncern,...
Nordens största frisörkoncern, Raise-gruppen, har sitt huvudkontor i Oslo, Norge. Koncernen öppnade nyligen upp en ny frisörskola, International Hair Academy, vilket Enterprise Magazine lyfte fram och spred via sociala medier. Den individuella spridningen tog fart och sedan dess har företaget använt sig av vår content marketing flera gånger.
– Fördelen med Enterprise Magazine är att de skriver professionella artiklar, samtidigt som de erbjuder en spridning av innehållet till en specifik målgrupp via sociala medier. Vårt mål med spridningen var att få in elever till vår nya skola och vi är nöjda med resultatet. Samarbetet med Enterprise Magazine har känts bra hela vägen och gav International Hair Academy valuta för pengarna.
Mellan september 2016 och mars 2017 har en redaktionell artikel om MetaNoovas...
– Responsen vi fick var att många tyckte att artikeln var proffsig och bra skriven. Jag upplever samarbetet med Enterprise Magazine som enkelt, tillmötesgående och generöst. Vi valde att medverka för att jag fick ett bra bemötande och för att artiklarna såg inbjudande och proffsiga ut.
Lena Bergman, ägare av MetaNoova Utbildning AB
Enterprise Magazine har haft ett pågående samarbete med MGL Sushi i Annedal...
– Vi gillar verkligen effekten vi har fått på vår artikel tillsammans med Enterprise Magazine. Januari är normalt en lugn månad i vår bransch men för oss på MGL Sushi har det varit tvärtom. Samarbetet med Enterprise Magazine fortsätter nu även med vår nästa restaurangsatsning.
I ett samarbete med Rydsgårds Hästtransportcenter, som säljer och hyr ut...
– Vill man ha ett snyggt reportage och arbeta med ett företag som samarbetar väl ska man absolut kontakta Enterprise Magazine. Samarbetet har fungerat väldigt bra, dels med duktig och trevlig personal men också en hjälpsam redaktion som gav tips och råd på hur man bäst marknadsför sig. Sedan spridningen drog igång har vi haft mer att göra. Vi ser bra resultat i försäljningen och mer arbete i vår verkstad, vilket är väldigt roligt!
Henrik Nord, Rydsgårds Hästtransportcenter
Enterprise Magazine kan stolt lyfta fram det resultatrika samarbetet med...
– Det är relationerna som skapar bra affärer och vi är väldigt nöjda med Enterprise Magazines sätt att bemöta oss på. Efter mötet fick jag snabbt höga förväntningar på dels snabbhet i leveransen och dels kvalitet i själva jobbet. Förväntningarna infriades med råge och vi fortsätter gärna med nya samarbeten. Vår medverkan resulterade i ökad efterfrågan av våra tjänster och sedan fick vi beröm för en bra och trevlig artikel. Det var och är bra för vårt varumärke. Vi anlitar gärna Enterprise Magazine igen är för att allt blir så enkelt och bra, på samma gång.
Tuomo Caprali, VD Medinet
Enterprise Magazine har upprepade gånger marknadsfört förskolan Mockasinen...
– Både magasinet och spridningarna på Facebook har gett bra resultat och vi har fått ett trevligt bemötande från Enterprise Magazine. Vi uppskattar extra mycket den goda dialogen vi haft gällande innehållet i vår artikel.
Enterprise Magazine har skrivit en artikel om Plus Montages arbete med...
– Samarbetet med Enterprise Magazine har genererat nya kontakter i beslutarledet, vilket är väldigt värdefullt för oss. Vi ville nå en speciell kundkrets och spridningen av artikeln passade in bra i vår plan och vi blev mycket nöjda med både texten och bilderna. Vi förväntade oss att visuellt synas i ett seriöst forum och stärka vårt varumärke utanför branschens egna forum.
Enterprise Magazine har under våren 2015 spridit en artikel om XL-Bygg...
– Enterprise Magazine lyfte fram fördelar med att använda sig av XL-BYGGs olika lösningar och tjänster.
XL-BYGG kommer kontinuerligt under året att fortsätta marknadsföra sig redaktionellt via sociala medier, då i samarbete med Enterprise Magazine. En lyckad marknadskampanj med både synliga och mätbara resultat för XL-BYGG! Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete.
Vi har hjälpt till att sprida information om Senza Glutine, Sveriges första...
Enterprise Magazine skrev en artikel om Senza Glutine, som även önskade sig en individuell spridning av texten via sociala medier till en utvald målgrupp. Spridningen nådde fler människor än vad vi hade hoppats på, samtidigt som den organiska spridningen av artikeln tog fäste långt efter att den sponsrade kampanjen var avslutad.
– Vi märkte genast en stor ökning av försäljningen i vår fysiska butik samtidigt som handeln i nätbutiken tog ordentlig fart. Från Senza Glutines håll har vi bara positiv feedback att ge av det framgångsrika samarbetet med Enterprise Magazine.
Legevisitten har medverkat i Enterprise Magazine ett flertal gånger. Reportagen...
– Vi har varit nöjda med artiklarna, som vi tycker vinklas på ett intressant sätt. Våra verksamheter jobbar alla efter ledorden ärlighet, prestigelöshet och engagemang och det har verkligen genomsyrat artiklarna på ett bra sätt. Våra medarbetare har gett god respons och tyckt att det varit roligt att medverka i reportagen som också utåt väckt en nyfikenhet kring våra vårdverksamheter. Samtidigt uppskattade vi att artiklarna också publicerades på Facebook där ett av inläggen nådde över 50 000 personer!
Villabesiktiningar har använd Enterprise Magazine för att nå nya och befintliga...
– Vi har i redaktionell form informerat husägarna om hur en överlåtelsebesiktning går till, och vad man bör tänka på som köpare eller säljare. Vi på Villabesiktningar i Stockholm AB använder oss av redaktionell marknadsföring på webben, publicerar reklam i magasinet och har också nyligen börjat använda oss av sociala medier för att nå rätt sorts kunder i rätt geografi.