EM_NN Entreprenad & VVS _01
3 min lästid

Rör-jour dygnet runt & VVS-tjänster i Stor-Stockholm

Nordvall Nyman Rörjour är ditt pålitliga rörmokeri i Stor-Stockholm, alltid redo att lösa dina VVS-problem dygnet runt. Från akuta reparationer till installation av energieffektiva värmepumpar, är de bara en timmes väntetid bort. Med snabb service, innovativa lösningar och ett engagemang för kundtillfredsställelse sticker de ut inom VVS-branschen.

Det var i Bagarmossen, i ett garage, allting började. Två vänner, Anders Nordvall och Tomas Nyman, startade sin egen VVS-firma, med visionen om att leverera rörmokeritjänster i toppklass till Stor-Stockholm, inklusive Solna, Kungsholmen, Lidingö, Täby och Södermalm. Deras mål? Att alltid vara på plats inom en timme, oavsett tid på dygnet. För dem är varje kunds problem deras utmaning att lösa, oavsett om det gäller akuta VVS-problem, avloppsrensning, eller installation av en ny beredare. Både Anders och Tomas kompletterar varandra på bästa möjliga sätt. Tomas har lärt Anders ordning och reda, medan Anders har överfört sin kunskap om rör till Tomas. Tillsammans har de byggt ett starkt företag, Nordvall Nyman Rörjour, som båda är stolta över. En viktig milstolpe i företagets utveckling är att de nyligen har gått med i kedjan Bad & Värme, vilket ytterligare stärker deras position på marknadaden. 


- Folk är mer kostnadsmedvetna nu än förut, säger Tomas. Och Nordvall Nyman har svaret på detta. Vi har specialiserat oss på installation av värmepumpar och erbjuder innovativa lösningar som halverar energikostnaderna. Man kan göra många justeringar på ett befintligt system för att optimera det.


Det bästa man kan göra är att sätta in en bergvärmepump, det får ner energikostnaderna väldigt markant, förklarar Anders. 


Med sina kunder i fokus, strävar de efter att hålla sina löften, och med en jourtjänst dygnet runt är de alltid redo att rycka ut. Om de har avtal med en kund, garanterar de att vara på plats inom en timme. 


- Vi försöker vara flexibla och öppna för nya möjligheter, säger Tomas. Och för oss är kommunikationen med kunden avgörande. Vi vill att våra kunder ska ha en bra magkänsla efter att ha jobbat med oss.


För Nordvall Nyman är tydlighet nyckeln. Detta är anledningen till att de har en prislista på sin hemsida och ett beställningsformulär som kunderna kan använda. 


- Vi försöker vara tydliga redan från början. Ingen behöver undra och ingen blir missnöjd, säger Anders.


Men deras engagemang sträcker sig bortom att bara lösa kundernas problem. Anders och Tomas vet att det är personalen som gör deras verksamhet möjlig. 


- Att hitta bra personal är den absolut största utmaningen som vi har. Men när vi väl hittar bra personal ser vi till att ge dem en arbetssituation som de är nöjda med, så att vi får behålla dem. Vi vill att våra anställda mår bra och ska ha bra villkor, det är de värda. Utan dem är vi ingenting och vi uppskattar vår personal enormt mycket, säger Anders. 


2023-08-09
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies