Trimero grundades år 2013 av Joakim Lindh, Anton Ullenius och Marcus Alestam.
– Vi arbetade då på en av de mest etablerade redovisningsbyråerna men kände att organisationen och inställningen på de stora företagen gjorde det svårt för oss att genomföra våra idéer om hur dagens redovisningstjänster bör se ut, förklarar Joakim.
De ville arbeta närmre kunderna för att, utöver att sköta redovisning, även bidra till att kunderna blir mer lönsamma och trygga i sina ekonomiska beslut.
– Vi vill vara den bästa redovisningsbyrån i Sverige för entreprenörer. Tiden vi sparar på automatisering av kundernas bokföringsflöden ger oss möjlighet att ha en personlig kontakt med våra kunder, ge dem råd och att nätverka för deras räkning.
– Det roligaste är när vi lyckas öka våra kunders försäljning genom att koppla ihop dem med andra företag och entreprenörer i vårt nätverk.
Vid kundmöten får Trimero ofta agera bollplank för frågor om kundernas affärsidé, prissättning, ledarskap eller privatekonomi.
– Många saknar någon att bolla idéer med och känner att vi kan komma med nya infallsvinklar. Vissa saknar också ekonomisk kunskap för bolagsstyrning och där kan vi hjälpa till.
Tillsammans med sina kollegor vill han vara med och förändra synen på redovisning som många bara ser på som ett myndighetskrav.
– Vi märker att det är våra kunder med bäst förståelse för resultatuppföljning som är de mest lönsamma eftersom de fattar bättre beslut och vet var de ska fokusera sin energi.
Han fortsätter:
– Vårt viktigaste uppdrag är att förenkla entreprenörens vardag genom att vara uppdaterade för att kunna ge bästa möjliga rådgivning. Kunderna ska verkligen inte behöva hålla koll på skatteregler och annat som ingår i vår expertis.