Dela artikel

Alla bör ha en renare vardag

Efter bara tre år på marknaden har En renare vardag blivit en aktör att räkna med. Omsorgsfullt skrivna avtal, fokus på kommunikation samt personlig uppföljning efter varje städning ökar ständigt antalet nöjda kunder till 98 procent, vilka rekommenderar företaget till sina vänner och bekanta.

En renare vardag drivs som ett familjeföretag av Samuel Sohrabi och hans fru Angelica.


– Vår affärsidé har redan från början varit att relationen till varje enskild kund ska vara nära och att vi genom konstant kommunikation och uppföljning ska se till att vi hela tiden uppfyller individuella önskemål med hög kvalitet på städningen till rimligt pris, säger Samuel, vd och huvudansvarig för driften av företaget.


Unikt är att det inte finns en enda kund som han inte träffat personligen och han formulerar deras behov i ett avtal som när det godkänts överlåts till skickliga arbetsledare.


– Efter tre år av framgångsrik städning hemma hos privatpersoner har jag nu bestämt mig för att utveckla verksamheten genom en satsning mot företag och organisationer, berättar Samuel som sedan smygpremiären för bara ett par månader sedan har fått förtroendet att sköta städningen åt tjugotal företag. 


– Vi är naturligtvis ansvarsförsäkrade vilket innebär att vi omgående ersätter eventuella skador som vi orsakat och vi har även en nöjd kundgaranti enligt vilken vi förbinder oss att rätta till klagomål på kvaliteten inom 24 timmar, säger Samuel.


Men hittills har ingen haft något att klaga på vilket är imponerande eftersom man städar åt hundratals kunder varje vecka.


– Vi har hög säkerhet för nyckelhantering och även våra anställda. Varje anställd får skriva på ett sekretessavtal samt lämna utdrag ur belastningsregistret.


Eftersom kommunikation är ett av företagets allra viktigaste ledord talar och förstår alla anställda flytande engelska eller svenska.


Man har också en väl strukturerad inskolningsprocess för nya anställda och innan de får ta sig an egna kunder provstädar de för att säkerställa att de har tillräckligt kompetens för att upprätthålla den kvalitet som En renare vardag har blivit synonymt med.


– Varje kund har en person som städar hemma hos dem vilket många tycker känns tryggt och säkert. Det är också avgörande för kundnöjdheten att vi lär känna dem och deras behov, förklarar Samuel.


Gällande enskilda kunders behov har man en mycket flexibel inställning och man kan alltid utöka avtalet med nya tjänster.


– Vi arbetar med skräddarsydda lösningar. Vi erbjuder allt. Vi värnar om miljö och även våra medarbetare på ett unikt sätt. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med oss, vi tycker att små saker prioriteras som stora där detaljerna är skillnad mellan en bra och utmärkt företag, säger Samuel.


Närmast på listan över framtidsvisioner ligger en etablering bland företagare och offentlig sektor.


– Vårt fokus är på miljövänlighet, trygghet och ansvar. Vår ambition är att vara det bästa alternativet på marknaden inom kort, avslutar Samuel.

2016-10-03